longeren met dubbele lijnen, iemand ervaring?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SanneRb

longeren met dubbele lijnen, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 19:56

haai,
ik zie heel veel mensen praten over longeren met dubbele lijnen heeft iemand hier ervaring mee en kan het mij uitleggen heb ookal op google en wikipedia gekeken maar snap dr niets van :o ik heb geen idee wat dit is en ik weet ook niet waar het hoort dus hoort het bij mennen grondwerk of rijden dus heb het hier geplaatst sorry als het niet goed staat..

Xx <3

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:27

Hallo Sanne,
Longeren met dubbele lijnen betekent dat je 2 longeerlijnen gebruikt. Je paard/pony heeft een speciale longeersinel om waar ringetjes aan bevestigd zijn. 1 longeerlijn bevestig je aan de rechterkant van je paard/pony aan de bitring en haal je dan door een ringetje aan de singel, de 2e longeerlijn maak je vast aan de linkerkant van het bit en haal je ook door een ringtje van de singel. Je bevestigt ze aan elkaar en klaar is het! Je kan dan gaan longeren met dubbele longe, maar kijk uit. Laat dit je voor doen door een ervaren persoon. Het is niet zo erg dat jij het niet kent maar je paard/pony kent het ook niet. En door verkeerde reacties van jou kan je juist je paard/pony verpesten. Het is niet moeilijk maar vergt wat handigheid. Je kunt erg goed werken met de dubbele longe mits je er handig in bent.
Succes, Marjolijn

zodiacje

Re: longeren met dubbele lijnen, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:51

Je gaat t ook niet leren van lezen op bokt
beter zoek je iemand bij jou op stal die je les kan geven.
je moet er gewoon echt handigheid in krijgen
en vooral goed mee omgaan...

Cissi_D

Re: longeren met dubbele lijnen, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:19

Het is inderdaad handiger als iemand je het leert. Ik gebruik bij mijn paard een zadel ipv longeersingel. En aan het bit en bij het onderste bevestigingspunt zitten katrollen zodat de longe niet vast komt te zitten.