Paard wil niet lopen ad longe

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xWouter

Paard wil niet lopen ad longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 21:59

HoiHoi!

Ik heb sinds een tijdje een nieuw paardje, hij heeft bij zijn vorige eigenaar niet meer aan de longe gelopen sinds hij is ingereden, dit is hij nu helemaal kwijt, eerst kreeg ik hem niet eens op een rondje, dat lukt ondertussen wel, en dan stappen, maar zodra hij aan moet draven, gebeurt er gewoon helemaal niks, wat ik ook doe, of hoe ik de zweep gebruik, niks helpt, alleen als er iemand mee rent, als die gene steeds verder naar t midden komt omdat het goed gaat, stopt wouter dan ook met draven, en krijg ik hem niet meer aan het lopen... Wie weet me te helpen? :)

xWouter

Re: Paard wil niet lopen ad longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 07:25

Niemand tips? :n

Inwonderland

Re: Paard wil niet lopen ad longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 07:39

Waarvoor gebruik je de zweep? Om de pony aan te raken of om hem te sturen.
De kunst is dat je je armen in een soort driehoek houdt, waarbij de zweep wordt gebruikt om hem aan te wijzen waar hij lopen moet. De zweep moet hem het gevoel geven dat hij niet naar binnen kan vallen. Dan wordt het ook makkelijker hem aan de gang te houden. Kent hij de commando's wel?

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 13:17

_Hedwig_ schreef:
Waarvoor gebruik je de zweep? Om de pony aan te raken of om hem te sturen.
De kunst is dat je je armen in een soort driehoek houdt, waarbij de zweep wordt gebruikt om hem aan te wijzen waar hij lopen moet. De zweep moet hem het gevoel geven dat hij niet naar binnen kan vallen. Dan wordt het ook makkelijker hem aan de gang te houden. Kent hij de commando's wel?

Hem te sturen, ik raak hem er niet mee aan, en als ik de zweep gebruik, is dit op de grond.
Ja, daar houd ik ook heel de tijd erg in, en zover ik weet gaat het goed.
Ja, de commando's kent hij wel, tenminste als je erop zit luistert hij er naar, of als je aan de hand met hem loopt, maar als je gaat longeren zonder dat iemand naast hem loop dan niet. :n