Ik bedoel, maar Sylke begrijpt het anders!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sylke104

Ik bedoel, maar Sylke begrijpt het anders!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 11:40

Zo Hier ook maar eens mijn eerste topic zetten, want ik ben de trotse eigenaar van Sylke, een shetland merrie van 9 jaar.
We zijn sinds een tijdje bezig met vrijheidsdressuur en ik moet zeggen ik mag niet klagen, we hebben veel lol, het gewoon puur genieten met haar. Ik heb zo'n 1x per maand les met haar.

Wat kan ze al allemaal
- Nee schudden
- Parkeren
- Voetjes op tillen
- Jambette( al houd ze hem niet lang hoog, ze doet haar best)
- Down(hoofd naar beneden naar grond, heel fijn als ze onrustig wordt, even down en dan is ze weer op aarde)
- Touwklos oprapen
- voetballen met voorbenen
- Op het blok
- compliment met hulp

En dan nu een vraag
Ik was bezig om haar de spagaat te leren en met de beste bedoelingen snapte we elkaar niet, opnieuw uit bedacht, weer geprobeerd, blablablabla. Het lijkt soms dat shetlander uitprincipe tegen alles zijn wat ik bedenk. Maar goed voor even laten rusten.
Nu zijn we begonnen met de spaanse pas en ja hoor je gelooft het niet, wat krijg ik de spagaat :+ Vind dat even moeilijk om te schakelen. Haar achter benen laat ze staan en via een soort van spaanse pas, loopt ze een stukje met haar voorhand(dus niet alleen benen)

Moet ik haar nu belonen voor de spagaat en een ander commando gaan uit denken voor de spaanse pas, of moet streng blijven bij mijn eigen commando's. Ze bedenkt wel vaker haar eigen stunts en kan vaker hier door er een commando aan geven en klaar, maar ik heb twee maandjes aan de spagaat gewerkt en ben eigenlijk wel blij dat ik het knopje heb gevonden, alleen zij heeft zo haar eigen knopjes. Dat maakt het ook leuk, want je weet van te voren nooit hoe gaat uitpakken.

Hoe gaan jullie om met die eigenwijze knopjes van jullie paarden?

Captain

Re: Ik bedoel, maar Sylke begrijpt het anders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 12:16

Zo heeft Menno de spagaat geleerd, vanuit de spaanse pas. :+
Ik zou het mooi gebruiken, je paard biedt het aan dus helemaal super! Probeer er dan wel een handig commando voor te verzinnen zodat je straks met de spaanse pas niet in de knoop raakt.

Sylke104

Re: Ik bedoel, maar Sylke begrijpt het anders!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 12:24

@H_Nalanta, bedankt voor de reactie, moet inderdaad eens even goed over de commando's nadenken. Gelukkig is zij niet de enige die haar repertoir zelf uitdenkt. Vaak denk ik wie leert nou van wie? Ik leer in ieder geval heel heel veel van mijn meiske