iets nieuws met me paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

yvet31

iets nieuws met me paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 22:01

ik heb net een tijdje een fjord, maar omdat hij soms best eigenwijs is rijden we nu (voor mijn gevoel) te vaak te seriues. Heb niet het gevoel dat ik zo echt een band met hem opbouw. En vraag me af of bijvoorbeeld, grondwerk, vrijheidsdressuur, natural horsemanship, schriktraining of horse ability me kan helpen. Het lijkt me allemaal heel interresant en hij is wel heel leergierig.

YelaBrenda11

Re: iets nieuws met me paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 10:00

de dingen die jij noemt,zijn inderdaad vaak dingen die mens en paard dichter bij elkaar brengen.
Maar je hoeft niet persé iets volkomen nieuws te doen om een beter contact met je paard te krijgen hoor,het zijn namelijk (de dingen die jij noemt) wel dingen waarbij vaak hulp aan te pas moet komen.

Je kunt wel gewoon lekker wandelen,eens extra de tijd nemen voor de verzorging etc. En verder is het belangrijk gewoon lekker vaak af te wisselen. De ene keer serieus,de andere keer wandelen of spelen.
Mocht je dingen willen weten over vrijheidsdressuur,dan kun je me een pb-tje sturen en leg ik je dingen graag uit. Ik heb trouwens grondwerk les van eva Teoh ( www.paardenjij.nl ).En ben daar erg tevreden over!