Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ivana22 schreef:ik vind zelf dat het niet aan het ras licht !! Maar aan het karakter![]()
Maar dan vind ik toch de haflinger .. ' omdat ik er zelf 1 heb natuurlijk'
s6801881 schreef:Intelligentie en leervermogen is niet afhankelijk van rashet is afhankelijk van o.a. motivatie, of je techniek pas bij je paard etc. . Je vraag is vergelijkbaar met: Welke mensen leren sneller Japanners of Chinezen?
Ik heb bijvoorbeeld met een shetlander gewerkt die in in een kwartiertje de jambette heb geleerd en een arabier die na 2 super consequente pogingen bij de derde keer al op de knieen lag toen ik hem tussen de benen aantikte. Maar ik heb ook een shetlander in handen gehad die er geen zak aan vond, en dus maar lastig VD aan te leren was, waar ik vanwege de motivatie dus ook niet mee verder ben gegaan, het moet wel leuk blijven!
Rachel_Chap schreef:Zoals iedereen hierboven al noemt, ligt niet aan het ras maar puur aan de motivatie etc van de pony
De Shetlander x Welsh waar ik nu mee bezig bent is wel heel gemotiveerd maar leert niet snel dingen aan, daar gaan echt weken voorbij voordat ze het kan, en mn andere verzorgpony (wel manegepony) leert de meeste trucjes binnen 1x.
Ligt dus niet aan het ras maar gewoon aan het karakter van je pony