Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
rider schreef:Paarden hebben altijd één voorkeursbeen waarmee ze expressiever uithalen, daar doe je helaas weinig aan. Wat je wel kunt doen om het wat te verbeteren, is de nadruk leggen op het 'slechte' been, dus daar meer hulpen bij geven. Het wil weleens helpen om eerst de polka te leren en dan pas de Spaanse stap. Verder scheelt het ook als je het paard wat extremer laat verzamelen, maar pas op dan ze dan niet juist eruit weglopen weer. Echt verzamelen dus, niet alleen maar hard gaan.
En het is van vitaal belang dat het paard goed recht is. Zijn ze gebogen naar links of naar rechts, dan blokkeren ze het binnenbeen en zullen ze nooit mooi kunnen strekken.
rider schreef:ninajojo schreef:Maar hoe geef ik vanaf links de hulp voor het rechterbeen?
Ik heb haar geleerd dat een tikje vlak boven haar oksel de jambette is. Maar daar kom ik lopend niet bij aan de rechterkant![]()
Als ik op haar zit kan ik die hulpen geven met mijn voeten.. Misschien vanaf daar een keer proberen?
Je kunt in het begin beter de hulp voorop de benen of op de borst geven, juist vanwege dit probleem.Maar goed, daar heb je nu weinig aan, natuurlijk. Kan ze vanaf de andere kant wel jambette?