Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Niet meteen een succes, want hij probeerde met ruiter en al uit de roundpen te springen
Toen hebben we iemand er met een ander paard voor laten rijden, zodat het paard in kwestie kon volgen. Dat ging perfect
2 weken rondgereden met dat andere paard ervoor en steeds wat meer afstand gehouden, en daarna was dat paard helemaal perfect. Heeft nooit meer iwets gedaan en heeft ook duidelijk plezier in het werk!
Maar in dit geval zou ik eerst alle alternatieven die je kunt bedenken uitproberen, want je moet er daarbij heel zeker van zijn dat je het kunt winnen en je wilt ook geen karakter uitdoven, alleen gehoorzaamheid opeisen. Samenwerken is leuker voor jullie allebei dan dwingen natuurlijk
lennylenny schreef:Mistral laat zich niet longeren, ze laat zich niet eens opjagen. zodra je met de longeerzweep achter haar aan gaat wordt ze ontzettend boos, gaat achteruit lopen, draait om, beukt tegen het hek aan en ze probeert er zelfs uit te springen, maar ze gaat niet voorwaarts!
luuklover schreef:Misschien moet je een join-up proberen het werkt eigenlijk bij elke paard. Je kan info vinden op google. Filmpjes op youtube. Ik weet niet of je er al is over hebt gehoord, maar ik vind het erg interessant![]()
Heeeeeel erg veel succes!![]()
En niet opgeven!
lennylenny schreef:@ danamuts, bedank voor je reactie. Daar heb ik wel wat aan.. het gekke is, wat jij zegt, heb ik met haar gedaan, en gewoon buiten loopt ze netjes om mij heen. Zelfs in de bak loopt ze netjes aan de lijn om mij heen. Het lijkt wel alsof ze de cirkel haat!