tellen, hoe nu verder?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Aight

tellen, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 17:21

ik ben een aantal weken begonnen met vrijheidsdressuur met een shetje, nu deed toevallig de gelegenheid zich aan met het tellen (met een been over de grond 'schrapen/stampen' ) dit heeft hij nu helemaal onder de knie, ik kan het ene been vragen en het andere been ook door hem het comando te geven en met een zweepje de achterkant van zijn voorbeen aan te raken.

maar omdat we dit alletwee erg leuk vinden is de vraag; wat is de volgende stap? de spaanse pas of juist iets compleet tegenover gestelds?
iemand ideeën?

princess13

Re: tellen, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 09:56

Ik zou het allebei gaan proberen ! Als je de volgende keer weer met hem begint zou ik eerst beetje wat anders doen en dan opeens vraag je de jambette! Maar ik zou ook uit vervolg van de jambette de spaanse pas aan leren!
Succes :-d

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 13:09

maar hoe vraag je de jambette vanuit dit 'schrapen'? want nu wordt hij beloond als hij zijn been over de grond haalt.

princess13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:04

Je beloont hem nu voor iets wat hij nog niet goed heeft uitgevoert je kan waarneer je shet het voetje een beetje optilt het been oppakken en langzaam naar voren doen waardoor hij het uitsrekt geef hem hierna een snoepje herhaal dit een paar keer !

KanjerLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:21

Max_en_Max schreef:
maar hoe vraag je de jambette vanuit dit 'schrapen'? want nu wordt hij beloond als hij zijn been over de grond haalt.

Zelf zou ik het commando voor het schrapen geven (en tegelijkertijd het commando van de jambette zeggen).
Help hem dan de eerste keren door het beentje zelf uitgestrekt beet te houden (en direct te belonen zodra het uigestrekt is).
Daarna kan je bijv. met een stevige zweep, Het handsvat onder het knietje houden, het commando geven. en zo de zweep beetje laten lijken op je hand, alleen moet ie dan wel meer zelf doen, en dan langszaam afbouwen. Altans dat lijkt mij het handigst
Kijk anders ook een keertje op www.thenaturalway.tk daar leer je ook hoe je dan de spaanse pas moet leren ect.