Spelletjes met ouder paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hlayyil

Spelletjes met ouder paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 14:37

Hallo Allemaal :) ,

Ik heb een merrie van 17 jaar oud. Ik rijd niet meer met haar vanwege problemen met haar rug, maar nu zou ik graag wat andere dingetjes met haar willen doen. Ik ga vaak met haar buiten lekker wandelen maar het leek me leuk om ook wat spelletjes met haar te gaan doen.
Hebben jullie misschien leuke ideeen ?

Alvast bedankt !

Groetjes Anne :)

vroli1

Re: Spelletjes met ouder paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:14

misschien voetbal? :D zo'n grote bal kun je gewoon kopen bij de divoza oid :)
klein beginnen met vd .. zoals flemen of kus (ben geen vd expert dus ik zou niet weten hoe je moet beginnen en daar zul je je in moeten gaan verdiepen)

of misschien een appel in een grote ton met water doen? daar hebben ze ook altijd wel lol in en het is een vermakelijk gezicht :P

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:15

inderdaad gewoon spelletjes, vrijheidsdresuur

en wellicht is Horse Agility ook wat voor jou? Ik geloof dat de Nederlandse afgevaardigde hier ook wel op bokt zit, is Joyce, het baasje van Indy, die appaloosa. Geen idee wat haar boktnaam is

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:17

Mag ze verder wel nog gewoon bewegen?
Grondwerk zou dan erg leuk zijn voor jullie 2 :j Dan bouw je een super goede band op en houd je je paard lekker actief in zijn hoofdje :)
Ik zie in je profiel dat je in Zuid-Holland woont. Zou je interesse hebben in een lesje van mij?

Hlayyil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 17:40

Bedankt voor jullie leuke reacties ! Ik ga er zeker iets mee doen. Vrijheidsdressuur ga ik me zeker meer in verdiepen klinkt heel leuk allemaal !!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 18:17

princess13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 10:09

17 is nog een prima leeftijd om vhd mee te doen ! Mijn verzorgshetlander is 19 en doet alles nog met volle energie!
En voetballen is inderdaad ook heel leuk!
Maar uit vhd kan je het meest leren!

KanjerLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:37

Lekker poetsen, leuke dingetjes doen zoals bijv. snoepjes verstoppen op een speelse manier; dat je paardje er wat voor moet doen.. En idd kleine kunstjes van vrijheidsdressuur zou ook erg leuk zijn! Kijk anders eens even op mijn site: www.thenaturalway.tk (daar staat bordevol uitleg over vrijheidsdressuur)