paard doet tong uit mond bij longeren.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

laura123456

paard doet tong uit mond bij longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 21:26

Hallo Bokkers .
Ik heb vandaag mijn half-pension paard nog eens gelongeerd met bijzetteugels.
Vroeger deden we het wat minder maar nu proberen we het toch 1x per week te doen :) Ik begon dus bij het opwarmen en dus zette ik de bijzetteugels op het langste , zodat hij rustig kon warm lopen. Daarna heb ik de bijzetteugels wat korter gemaakt en langs bijde kanten gelongeerd :j . Nu merkte ik op dat hij op zijn mindere kant zijn tong over zijn bit soms deed. Op zijn goeie kant deed hij dit niet en ik maakte me toch wat zorgen waarom hij dit doet ? Weet er iemand wat dit kan zijn ? Hij heeft een gewoon dubeelgebroken bitje in , dat hij altijd aandoet en bij het rijden doet hij nooit zijn tong eruit. Medisch is het denk ik niet , maar het kan altijd dus sluit ik het zeker niet buiten. Voor de rest zijn zijn tanden nog maar 1,5maand geleden gedaan , dus dat is het ook niet :\ En het is ook niet dat ik de bijzetteugels te strak zetten , dat zeker niet . Ik vind het gewoon rot voor mijn paard -O- , en wil er dus graag wat aan doen .
Iemand ervaring met tong uit de mond doen bij longeren ?

Groetjes :)

laura123456

Re: paard doet tong uit mond bij longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 18:06

Niemand raad ? :\

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:31

persoonlijk zou ik eerst eens in de gaten houden of dat ie t vaker doet.
wie weet was het gewoon een eenmalig optreden...

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 21:56

zodiacje schreef:
persoonlijk zou ik eerst eens in de gaten houden of dat ie t vaker doet.
wie weet was het gewoon een eenmalig optreden...

Vorige week heeft hij het ook al eens gedaan , toen ben ik er op gaan letten en dacht ik ik hou het even goed in het oog.
Maar toen deze week longeerde , deed hij het weer :\ . Dus nu begin ik me wat zorgen te maken..
Voor de rest tijdens het rijden , wandelen enzo heeft hij zijn tong er niet uitgedaan.

Iljaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:10

Misschien vind hij het gewoon helemaal niks of vind hij het heel moeilijk en probeert hij er toch een beetje onderuit te komen op deze manier.
Ben je de vorige keer meteen gestopt toen hij dat deed?
Want dan is het opzich logisch dat hij het nu weer probeert.

Sucses!