Treatbag / snoepjestas / riemtas etc. voor hond & paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lolleke

Treatbag / snoepjestas / riemtas etc. voor hond & paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 10:49

Heb al even gezocht maar kon er zo gauw niks over vinden hier bokt, terwijl als ik zoek op snoepjes en tasje ik aardig wat hits vind van mensen die het dus wel gebruiken.

Tegenwoordig zijn er best wel wat treatbags (vaak in de winkels voor honden, maar ook ideaal voor paarden) te vinden bij dierenwinkels.
Ideaal om dus mee te clickeren, trainen en belonen.

Toch zijn ze in alle mogelijke maten en kwaliteit te krijgen.
Ik ben dus erg benieuwd naar wat voor merk en groote tasje mensen gebruiken, ga je voor een dure waterdichte nylon tas of koop je gewoon een goedkoop heuptasje?

Click je m aan je riem, heb je er extra zakjes in, of doe je 'm over je jas heen?
Van de zomer was het no problem om m aan je broek te hagen maar met dit rotweer draag ik vaak langere jassen en dat graait weer zo moeilijk als je wil belonen :+

En de kwaliteit, scheuren die tasjes van 2.50 nou niet na een dag al uit ofzo?

(p.s. hopelijk staat het topic hier goed bij grondwerk...wist het zou gauw even niet meer, anders verplaats het maar :) )

Captain

Re: Treatbag / snoepjestas / riemtas etc. voor hond & paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:39

Ik heb een lamslederen heuptas bij de action vandaan. Nog geen 2 euro en goede grootte. Enige nadeel is dat de clipjes snel afbreken. :') Moet binnen een maand alweer m'n derde gaan halen maargoed, misschien moet ik er ook wat voorzichtiger mee zijn. :P

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 13:29

haha, ja dat van die clipjes is erg naar inderdaad. Haal mijn gewone tassen ook altijd overal vandaan en dan heb ik er ook al last van. Ze buigen door, breken af en ga zo maar door.

Heb nu ook een tas die zowel als clip aan je broek(sriem) kan of gewoon als heuptas omklikken.
Zit ook geen rits of touwtje maar 2 ijzeren plaatjes die tegen elkaar aan liggen, gaat makkelijk open en dicht met 1 vinger en er kan gelukkig ook erg veel in.

Deze heeft volgens de verpakking ook "onverwoestbaar" nylon, maar dat moet ik nog maar eens zien :+

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:40

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 07:41

Bij de hema hebben ze heuptasjes bij de afdeling "portemonnees". Ik heb er nu al 6 doorheengejaagd, slechte kwaliteit. Sinds gisteren heb ik er een van internet besteld, namelijk deze:

http://www.rugzakwinkel.nl/index.php?pa ... &Itemid=41

Hij is iets groter dan normaal, handig omdat er dan meer biks in kan, bij bijv. het aanleren van iets nieuws gaat er hier behoorlijk wat voedsel doorheen! Ik heb daar nu een diepvrieszakje in, en omgeslagen om de randen, mn moeder vond m iets te mooi eigenlijk om er biks in te doen. Maargoed, hij is mooi diep, zit goed om je middel, en vandaag ga ik m testen. :) Lijkt me een erg prettig ding!

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 07:53

tamary schreef:
Ik heb deze :
http://www.kraemer-pferdesport.de/websa ... opid=01-aa
gaan gewoon aan een broekriem

He, dat lijkt wel een pofzakje die ze in de klimsport gebruiken om magnesium in te stoppen. Die kan je vast ook wel bij outdoor winkels kopen.

Ik heb een oud washandje gepakt, twee sleuven in geknipt om mijn riem doorheen te doen. Tot nu toe werkt het prima en oude washandjes genoeg, dus kan nog wel even vooruit :j

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 08:12

heuptasje, ga hier echt geen aparte tas voor kopen, ben gekke gerrit niet :P

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 09:10

Leuk om te zine dat mensen daar best praktisch en creatief in zijn in zijn :D
Maaike, heb je een foto van die washand? Ben erg beniewd hoe dat er uit ziet.

Heb zelf wel gewoon een "duurder" tasje. De heuptasjes van de action passen vaak niet of die breken enz. (wat hierboven al vernoemd werd :p) en dan ben ik goedkoper uit met 1x een goede tas die lang mee gaat.

Heuptasjes vind ik stiekem ook wel irritant met de rits, of hij hangt open of hij is dicht en weer en wind maakt me niet uit, en om alles nou zo soppig te krijgen van de regen... :=

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:47

De foto van mijn washand in een linkje, ik kreeg hem er niet gewoon op...

http://img204.imageshack.us/img204/7409/img8506o.jpg

Valt verder niet zoveel aan te zien. Het valt mij mee hoe erg het rafelt, maar eventueel zou je langs de gaten een zigzag steekje met de naaimachine kunnen doen. Ook zou je een randje kunnen omzomen om er een veter door te rijgen om de washand dicht te kunnen doen. Zelf vind ik dat niet zo nodig, maar goed, het kan.
Kan zo in de was als ie vies is. Gebruik zelf vaak appel en dat gaat zo kleven anders. En je kan natuurlijk een passend kleurtje bij je outfit regelen :+

Overigens, heb ik dit idee afgekeken van iemand van de hondenvereniging waar ik jaren geleden behendigheid met mijn hond trainde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:37

H_Nalanta schreef:
Ik heb een lamslederen heuptas bij de action vandaan. Nog geen 2 euro en goede grootte. Enige nadeel is dat de clipjes snel afbreken. :') Moet binnen een maand alweer m'n derde gaan halen maargoed, misschien moet ik er ook wat voorzichtiger mee zijn. :P

Die heb ik ook,ik vind het een rotding.
Bij mij was hij al kapot toen ik hem uit de verpakking haalde.
Ben nu opzoek naar een nieuwe maar kan nog niet echt wat leuks vinden...

adesso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:36

waar kun je deze vinden?

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:30

Ik heb een heuptasje van de campeerwinkel in de buurt. Kost iets van €10 maar is wel heel stevig en heeft meerdere vakjes. Handig als je ook honden traint zeg maar ;)
Heb ook zo'n klein zakje voor aan je riem maar die vind ik eigenlijk helemaal niet handig. Veel te klein.