Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ezz93 schreef:Ik ben sinds kort weer bezig om een nieuw paardje in te rijden, een haflinger Deborah.
Wij hebben geen longeercirkel o.i.d dus ik zet altijd de helft van de bak af en laat haar daarin lopen, nu heeft ze echter het probleem ontwikkelt (na 1 x los in de bak) om door het draad heen te rennen, aangezien er geen stroom op staat. Naja, dan maar aan de longeerlijn.
Nu is het zo dat het dus de 3e keer in haar leven was dat ze zo ver de wei uit ging (ze is ongeveer 8). Maar ze geeft heel erg gemixte signalen af. Ze begint wel te kauwen en hoofdje beetje naar beneden. Maar zodra ik haar naar me toe laat komen en ze achter me aan loopt loopt ze met haar schouder naar mij (ze keert dus heel licht haar kont) terwijl ze loopt. Weet iemand wat dit betekent, of het een probleem is en zoja hoe het op te lossen is?
Alvast bedankt!
liljebo schreef:Waarom wil je in hemelsnaam signalen dat het paard zich overgeeft? Want dat is het... het zijn dezelfde signalen die het paard verlossen van een join up.
Longeren is bedoeld om het paard soepel te maken, dient met beleid te gebeuren en zeker in het begin maar heel kort. Nooit of te nimmer tot een dergelijke reactie. Het is toch zeker geen machtsspel???
Op die manier maak je longeren tot een straf en paard zal niet weten waaraan het die straf heeft verdient.
Het volgen wat je noemt, toont dat ook duidelijk aan.
Het volgt je omdat het moet, maar richt zich dus niet op je.
Onzekerheid, lijkt me.
Het keert zich letterlijk van je af.
TurdusMerula schreef:Is er iemand die je irl kan helpen, evt. iemand die ook echt veel weet van Freestyle?
Lijkt mij toch het allermakkelijkste.
Ezz93 schreef:Nee het is gewoon longeren, maar aangezien dit de eerste keer is voor haar, probeer ik wel om te stoppen op het moment dat ze zich zo gedraagt (hoofd naar benden, kauwen). Hierna moet ze gewoon mee lopen weer terug naar stal.