spelletjes op de grond en onder het zadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

booster

spelletjes op de grond en onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 07:00

ik heb een zoontje van 5 jaar ( bijna 6 jaar) die door waar hij les had schrik heeft gekregen en dus erg gespannen op de pony zit.
hij zag de ene kind naar de andere kind vallen en zelf ook een keer gevallen.
nu is hij bang om te draven en zit gespannen op de pony bang dat er iets gaat gebeuren.
ga hier niet heel het verhaal neer zetten maar zo is er wat bekent
we hebben pas een shetlander gekocht van 105 cm waar hij geregeld op rijd en hier zit hij ook veel ontspannender op.
omdat hij toch een keer moest draven om te zien van het is niet eng heeft hij vorige week op zijn eigen pony gedraaft en toen was het ook meteen van zo is het wel leuk maar die vertrouwen moet veel meer terug komen.
we willen vanaf de grond vertrouwen op gaan bouwen en later weer onder het zadel zo kan hij zijn pony ook beter leren kennen en zo willen we de vertrouwen terug wekken van angst naar zelfvertrouwen.
eerst willen we grondwerk gaan doen met zowel de pony als me zoontje dingen wat ze ook samen kunnen doen.
ik dacht zelf aan slalommen lopen en tussen balken door wandelen.
later als hij laat merken dat hij er klaar voor is om er weer terug op te gaan dan ook deze spelletjes onder het zadel.

wie heeft er ideeen voor zowel op de grond als onder het zadel?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 07:59

Een (plastic)ei op een lepel en dan van de ene naar de andere kant hobbelen.
Gymnastiek te paard...armen opzij,omhoog...rondje draaien in het zadel.
Met ogen dicht rijden.

Op deze manier leert hij balans en is,behalve met rijden,ook nog met iets anders bezig zodat hij niet bezig is met vallen en andere enge dingen.Beginnen als de pony stilstaat...daarna in stap enz.Houd de pony in het begin vast als deze oefeningen gedaan worden.Zo went de pony eraan en geeft je zoontje vertrouwen omdat hij alleen maar op zichzelf hoeft te letten ;)

Succes hoor,jammer dat het met de lessen zo fout is gelopen.

booster

Re: spelletjes op de grond en onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 09:51

Die ideeen zal ik ook gaan doen met hem.
dank je wel