Dressuur aan de lange teugel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
REYNIR
Berichten: 778
Geregistreerd: 03-04-03

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:40

Ik ben helaas op vakantie, anders was ik ook naar Zwaagdijk gegaan.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 08:46

18 juni komt hij bij ons op stal, ik heb nog wel een paar plekjes over, maar geen trailerparkeermogelijkheid op het terrein, dus ik heb het liefst mensen uit de buurt die lopend/rijdend kunnen komen.

Van de winter te weinig gedaan, nu weer een beetje aan het oppakken, ook omdat mijn vriend met zijn nieuwe paardje weer opgestart is.
Die heeft nog veel stijfheidsproblemen en langeteugelen is dan super fijn werk!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:53

Hoi is er mogelijkheid om op één van deze dagen als toeschouwer te komen?

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 12:32

Het is een flink eind voor je weg, maar in Callantsoog ben je op 2 juli van harte welkom als toeschouwer, dat is dan gratis. We hebben een geluidsinstallatie, dus is Piet goed verstaanbaar.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:12

Oeh leuk :) ik kom niet verder met de schouderbuiten en wil piet dus graag bezig zien. Kennen jullie mensen die hier in België les in geven?

Figuren stappen en draven gaan al prima, zeker omdat hij best groot is. Hij vindt het duidelijk wel echt ontspannend en ik vind het een fijne manier van samen bezig zijn. Maar sb snappen we beide niet. Schouderbuiten is ohz goed bevestigd. Dus daar heb ik even wat meer inzicht nodig.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 21:36

Ik heb net een hotelletje geboekt in Schoorl en ik kom op 2 juli dus gezellig een dag kijken :) Ik kijk er al heel erg naar uit.

Caira
Berichten: 26072
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 22:35

poes schreef:
Ik heb net een hotelletje geboekt in Schoorl en ik kom op 2 juli dus gezellig een dag kijken :) Ik kijk er al heel erg naar uit.

Gezellig! Ik woon in Schoorl en doe mee met mijn ruin

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 22:48

Leuk! Ben je al een tijdje bezig met lange teugelen? Je kunt mij niet missen trouwens, ik ben 1m84 en ros, en ik sta graag op de eerste rij :D

Camacho

Berichten: 15
Geregistreerd: 13-05-16
Woonplaats: Dorpje naast Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 14:06

Deze nieuwe bokker meldt zich ook even aan. Ook ik ben op zoek naar les met lange teugelen. Ik woon in provincie Utrecht, maar tegen Amsterdam aan zeg maar. Dus als mensen meer info hebben van instructeurs in deze buurt, hoor ik het graag. Verder is het nieuw voor mij het lange teugelen werk, dus ik ben eigenlijk ook benieuwd of hier wedstrijden in zijn (met een mini paardje)? Meer info is welkom :j

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 14:12

Ik heb maandelijks les van Bianca Koevoets. Ze komt uit Amsterdam.

Camacho

Berichten: 15
Geregistreerd: 13-05-16
Woonplaats: Dorpje naast Amsterdam

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 14:15

@brankaZ: Dank je voor de info. Ga ik haar naam even googlen. Heb je eventueel een telefoonnummer zodat ik haar kan bellen voor meer info (stuur dan maar een pb-tje). Alvast bedankt

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 14:27


Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 19:48

ik heb voor volgende week zaterdag nog steeds een paar plekjes vrij...

Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 21:50

Ik zou ook graag een les in lange teugelen krijgen maar ik woon in Belgisch Limburg, Hechtel. Iemand die in omstreken een goed adres weet?

tuffi
Berichten: 195
Geregistreerd: 17-06-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:16

Hallo, hier een beginner lange teugelen die zich meld. Wat een leuk topic, ik ben druk aan het bijlezen maar ben nog wel even bezig vrees ik :) Leuk om hier kennis en ervaringen uit te wisselen.

Mijn paardje staat in Soest, en we zijn sinds een week met veel plezier druk aan het lange teugelen geslagen met behulp van de dvd van Piet Bakker. Mocht iemand nog een goede instructeur weten regio Soest/Utrecht dan hoor ik dat heel graag!

Ik heb ook enorm veel zin om komende maand een workshop van Piet bij te wonen. Volgens mij is er nog plek (16 en 17 juli), dus wie naar Venhuizen (vlakbij Enkhuizen) kan komen wellicht kun je nog meedoen? Je kunt haar even opzoeken op Facebook onder Remedio for Horse & Health.

Dan gelijk een vraag. Wat is jullie ervaring met lange teugelen vwb contact: laten jullie de teugels doorhangen, of nemen jullie contact aan? Ik heb het tot nu toe met doorhangende teugels gedaan maar merk dat als mijn paard naar binnen komt het veel tijd en moeite kost om hem terug op de hoefslag te sturen. Ik kreeg van een stalgenootje de tip om contact aan te nemen zodat hij hier meer ondersteuning aan heeft en ik sneller kan reageren...

Afbeelding

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:04

Ik werk aan de lange teugel met het zelfde contact als wanneer ik erop zou zitten. Een lichte maar constante verbinding waarbij mn pony in een fijne aanleuning loopt zonder zwaar in de hand te worden.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 23:06

Ik heb het hotel moeten annuleren voor begin juli :( dubbele boeking waar ik niet onderuit kwam :( vind het superjammer.

xXxXsasxXxX
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 15:42

Wat voor lengte teugels gebruiken jullie bij een shet?
Ik gebruik nu een slof maar die is eigenlijk net wat te lang.
Ik heb net gekeken met die slof wat een mooie lengte is en ik had gedacht om hem een halve meter korter te doen.
Maar nu zie ik dat de standaard maat voor een shet 4 meter is.
Pony is 1 meter. Nu twijfel ik tussen 4 meter en 4,5 meter.
Wat denken jullie?

Blixem
Berichten: 1942
Geregistreerd: 13-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 19:33

xXxXsasxXxX schreef:
Wat voor lengte teugels gebruiken jullie bij een shet?
Ik gebruik nu een slof maar die is eigenlijk net wat te lang.
Ik heb net gekeken met die slof wat een mooie lengte is en ik had gedacht om hem een halve meter korter te doen.
Maar nu zie ik dat de standaard maat voor een shet 4 meter is.
Pony is 1 meter. Nu twijfel ik tussen 4 meter en 4,5 meter.
Wat denken jullie?

Ik zou 4 meter doen.

xXxXsasxXxX
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-07-07

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:25

Heb het even uitgeprobeerd en 4 meter is inderdaad prima! Die is dus besteld!

Caira
Berichten: 26072
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:56

Afbeelding


Het was weer erg leuk afgelopen zaterdag <3

Dennis

Berichten: 31474
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:12

Knappe Ro!

Ik heb ook weer genoten gister bij Piet!

tuffi
Berichten: 195
Geregistreerd: 17-06-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 19:18

Eliine schreef:
Ik werk aan de lange teugel met het zelfde contact als wanneer ik erop zou zitten. Een lichte maar constante verbinding waarbij mn pony in een fijne aanleuning loopt zonder zwaar in de hand te worden.


Heb inmiddels geëxperimenteerd en kan bevestigen dat dat het fijnste is ja. Dus we doen het nu met licht contact en gaat super.

Vorige week voor het eerst schouderbuitenwaarts gedaan, was heel tevreden met hoe dat ging voor de eerste keer.
Ik ben verslaafd nou :)

Nele80
Berichten: 574
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: België - Oost-Vlaanderen

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 10:12

ik meld me hier ook even aan. ik ben met mijn 2 pony's (Welsh PB en fjord) sinds kort begonnen met werken aan de lange teugel. voorlopig ga ik vooral rechtuit , stop en terug stap, en voltes van 10 m lukken ook al. zijgangen kunnen ze onder het zadel wel, maar hoe dat aan de lange teugel moet dat weet ik nog niet.

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:11

Hoihoi! Een vriendin/stalgenoot en ik zijn onlangs begonnen met het lange teugel werk met onze shetlanders. Wat begon als gewoon buiten lopen werd toch wel wat serieuzer en na vandaag eens een proefje geprobeert te hebben leek een keer een wedstrijdje over een maand of twee ons ook wel leuk! Is er hier iemand die een overzichtje heeft van komende wedstrijden?