Paard heeft slechte concentratie? Of niet interessant?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daantjee12

Paard heeft slechte concentratie? Of niet interessant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 19:59

:wave:
Ik ben de laatste tijd veel bezig met grondwerk en vrijheidsdressuur.
Nu gebeurd het heel vaak, dat ik met haar bezig ben en ze gewoon weg loopt.. Of dat ik iets eng heb, wat ze ook eng vindt, maar dan toch gewoon gaat eten of in rust stand gaat staan..
Vandaag was ik ook bezig met grondwerk, nadat ik gelongeerd had. Lag toevallig een zeil in de bak. Natuurlijk heb ik daar gebruik van gemaakt, ookal is ze daar harstikke bang voor. Nou stond er vandaag erg veel wind, dus het zeiltje klapperde af en toe omhoog waardoor ze een aantal passen naar achter deed, en er dus duidelijk bang voor was, omdat ze ook niet naar voor kwam.. Nu ben ik helemaal niet van het dwingen etc.. Maar elke keer als ze een pas naar achter deed als het zeiltje omhoog klapperde ging ze in rust stand staan.. Vorige keer ging ze zelfs een plukje gras eten dat vlak naast het zeiltje stond.. Betekend dit nou dat ze het gewoon niet eng vind? (zoals mijn lesgeefster ookal een keer zei, toen ze precies het zelfde deed), of kan het ook iets anders betekenen, zoals niet interessant of toch wel eng?
Ze is wel het type dat snel verveeld raakt.. Ben ik bezig met vrijheidsdressuur (los) loopt ze gewoon weg voor een plukje gras, of tijdens het rijden (uitstappen) toen ze net of ze tegen haar been aan wilt schuren, maar toch stiekem een stukje gras pakt. (ik heb dit nooit goed gevonden maat toch blijft ze het proberen)

Hopelijk kan iemand een antwoord geven :)

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:23

Hoe oud is je beestje? Als ze nog jong is kan het zijn dat ze in de eerste 10 minuten al haar aandacht voor de dag aan jou verspeeld.

Wat ik met mijn Haf merk is dat ik hem eigenlijk onderschat en best wat meer door kan vragen. Hij lijkt ook snel verveeld en afgeleid maar dat is puur omdat de uitdaging niet groot genoeg is. Was pas bezig met een grote blauwe regenton, was ook spannend in het begin, na een paar minuten sprong hij er over heen. En na 2x er over heen werd het ding alle kanten op geschopt _O- . Uitdaging voorbij terwijl ik toch dacht een leuk half uurtje in te kunnen vullen -O-