Hij wilt niet blíjven liggen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

picaslover

Hij wilt niet blíjven liggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 00:56

heey iedereen zit met een klein probleempje en dacht dat de bokkers hier dat wel konden oplossen misschien.

ben nu ook al een tijdje bezig met VD'en en dit lukt vrij goed echt de basis zit er al in en enkele kleinere oefeningen, nu zijn we al een tijdje aan het oefenen om te liggen op comando.

ik leer dit door hem aan de hand te laten rollen en terwijl "down" te zeggen tot hij door zijn benen gaat en dus gaat liggen dan beloon ik hem met stem en voedselbeloning. maar nu is het probleem dat hij niet wilt blijven liggen en op den duur ook niet meer wil gaan rollen aan de hand... meestal geef ik bij het liggen een iets grotere beloning zodat hij langer bezig is en dus langer blijft liggen maar hij steekt het liever allemaal in zijn mond en springt dan recht om het op te staan knabbelen.

hebben jullie tips waardoor ik het liggen langer kan laten duren en van hieruit dus ook verder oefingen kan doen, of zouden jullie dit op een hele andere manier aanpakke...

ps hem in vrijheid laten rollen en dan belonen heeft geen zin dan loopt hij enkel achter mij aan omdat die denkt dat we dan nog aan het spelen "werken" zijn. hij ziet het liggen dus nog niet echt als een kunstje maar meer als baasje die de beloning geeft op het rollen (ookal rold hij niet door).

hoop dat het een beetje duidelijk geschetst is wat ons probleem is :)
alvast bedankt!!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 01:05

miischien moet je hem langer laten liggen voor hij zn beloning krijgt dus pas geven als je tevreden bent. je mag best wat meer van hem vragen en doet hij het niet goed opnieuw alleen in het begin niet telang en lukt het half na een paar keer een wat kleinere beloning

jarytj

Re: Hij wilt niet blíjven liggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:26

Als ie ligt, klikken en elke keer wat brokjes geven. dus een hand vol / een broekzak oid .
En dan 5 brokjes geven, en snel weer meer pakken .

picaslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 18:29

de laatste tijd lukt het al beter maar toch blijft die nog niet liggen of moet ik dan het rechtstaan ook meteen op comando zetten of helpt dit dan niet?

jarytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:30

Ik zou dat niet doen, staan is geen 'kunstje' of iets bijzonders.
En dan beloon je hem voor te staan, dus maakt het een beetje verwarrend lijkt mij.

sjnoebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:04

jarytj dat klinkt logisch.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 23:08

Een paard gaat vaak rollen om de spanning even van zich af te laten glijden. Als jij op dat moment er dus een oefening van maakt en druk op hem legt, is het hele idee van rollen weg. Zou dus niet meer doorgaan met de oefening, straks durft het paard niet meer te rollen omdat ie dan elke keer wat moet en heb je straks een gespannen paard.

Hoe je dan wel het liggen aan moet leren weet ik ook niet, maar dat is omdat ik het een onzin trucje vind :Y)

jarytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:41

Nee?! Als je hem leert liggen, rolt ie nog steeds hoor? :j

Ik doe gewoon, paar keer liggen, dan doe ik het halster af en dan mag ie zelf rollen :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:42

TS gaf aan dat haar paard door de oefening ook minder aan de hand ging rollen ;)

jarytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:13

Waarom laat ze hem dan aan de hand rollen? en niet gewoon los?

Neok_Grijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:19

steeds langer en langer en als hij opstaat niet belonen maar opnieuw laten liggen en ook al is het 1 seconde langer, alles telt !