ben nu ook al een tijdje bezig met VD'en en dit lukt vrij goed echt de basis zit er al in en enkele kleinere oefeningen, nu zijn we al een tijdje aan het oefenen om te liggen op comando.
ik leer dit door hem aan de hand te laten rollen en terwijl "down" te zeggen tot hij door zijn benen gaat en dus gaat liggen dan beloon ik hem met stem en voedselbeloning. maar nu is het probleem dat hij niet wilt blijven liggen en op den duur ook niet meer wil gaan rollen aan de hand... meestal geef ik bij het liggen een iets grotere beloning zodat hij langer bezig is en dus langer blijft liggen maar hij steekt het liever allemaal in zijn mond en springt dan recht om het op te staan knabbelen.
hebben jullie tips waardoor ik het liggen langer kan laten duren en van hieruit dus ook verder oefingen kan doen, of zouden jullie dit op een hele andere manier aanpakke...
ps hem in vrijheid laten rollen en dan belonen heeft geen zin dan loopt hij enkel achter mij aan omdat die denkt dat we dan nog aan het spelen "werken" zijn. hij ziet het liggen dus nog niet echt als een kunstje maar meer als baasje die de beloning geeft op het rollen (ookal rold hij niet door).
hoop dat het een beetje duidelijk geschetst is wat ons probleem is

alvast bedankt!!