Goede instuctrice omg Helmond?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wispeltuur

Goede instuctrice omg Helmond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 17:48

Mijn mini is ondertussen al weer bijn 2,5 jaar oud en we zijn samen lekker wat aan het spelen. In april word hij 3 en dan wil ik ook iets 'sirieuzer' te werk gaan en beginnen met de basis van het grote werkt wat straks komt.
Nu ben ik zonder enige ervaring met het trainen van jonge paarden al een heel eind gekomen en ook heel tevreden over hoe alles uitpakt. Maar longeren, 1e keer een bitje, lange lijnen en uiteindelijk voor de kar gaat me denk ik niet lukken. Ik heb wel ideeen van hoe ik het aan wil pakken en op welke leeftijden maar dit lijkt me te ingewikkeld om alleen te doen.

Daarom heb ik dus besloten om eens rustig aan te gaan zoeken naar wat hulp voor ons 2. Met mijn vorige paardje heb ik wel gezien dat niet iedereen even prettig met jou en het paard om gaat, dat wil ik dus gaan voorkomen.

Ik ben op zoek naar een heel rustig iemand die een fijne uitstraling en werkwijze heeft zowel voor mij als het paard. Als er iemand op mijn vingers staat te kijken kan ik vreselijk onzeker worden, dit moeten we natuurlijk weten te voorkomen. Het is de bedoelling om alles zo veel mogelijk zonder stress, dwang, of correctie te leren. Dus postitieve instellingen, veel geduld en vooral heel erg veel belonen. Waar mogelijk zou ik ook graag gebruik maken van een klicker.

De instucteur/instuctrice moet minimaal 18 jaar oud zijn, hij/zij hoeft geen diploma`s te hebben maar natuurlijk wel genoeg kennis met jongere paarden en les geven. Het zou leuk zijn als hij/zij me over een x tijd ook kan helpen met het beleren voor de kar.
Lessen moeten op locatie zijn, in Helmond vlakbij de suytkade en jurius de appelboer. Ook moet het mogelijk zijn om echt aventoe een les te krijgen, ik werk dan met de informatie die ik in de les heb gekregen tot zo ver ik zelf kan, op het moment dat ik weer hulp nodig heb maken we dan weer een afspraak.
Wel moeten de lessen gegeven kunnen worden in weekenden en/of vakanties.

Dus heb jij ooit les of hulp gehad van iemand die een aan deze omschrijving voldoet, laat het me dan weten. Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van verschillende mensen met verschillende instructeurs, ook zou ik graag de lesduur en de prijzen willen weten.

Alvast bedankt! :)