Mijn shet longeren.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Esther43

Mijn shet longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 22:23

Ik wil mijn shetlander weer gaan longeren.
Toen hij 3 was heb ik hem vrij veel gelongeert om hem hulp mak te krijgen voor het aangespannen rijden.
Toen ben ik aangespannen gaan rijden en is het longeren er iets minder op geworden (ik longeerde toen gewoon met een lijn zonder poes pas zeg maar).

Nu heeft hij zowat een jaar stil gestaan op nog wat op te bloeien en ik ben nu sinds kort weer bezig om hem te mennen (2-3 maand).
Dit ging eerst weer vreselijk maar gaat nu beter. Ik merk alleen dat hij minder makkelijk (tot niet) buigt en nageeft.
ik wil het longeren dus weer erg graag gaan oppakken, maar dit keer beter :D
ik ben in het bezit van een longeersingel en longeerlijn + zweep, maar als ik echt met hem wil gaan werken aan de longe
moet ik volgens mij ook catrolletjes hebben?? :Y) Ik heb hem al wel weer een aantal keer gelongeerd en gelukkig zitten alle
commandos er nog op :o (hij kan stappen, draven, verruimen en galopperen in een rustig tempo aan de longe).

Een passoa heeft denk ik niet veel nut bij hem omdat hij gewent is aan een broek door het mennen (en heb je ze wel in shetlander maat?? of moet ik er dan zelf een maken?). Ik had ook een topic gezien met fotos van een fjord die met dubbele lijnen werd gelongeert, dat vond ik er wel geschikt voor mij uitzien! :D

Nu mijn vraagje dus een beetje, hoe zouden jullie in mijn geval hem doorstarten en wat heb ik daarvoor nodig?

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 21:26

zou het niet gewoon zonder catrolletjes kunnen?

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 13:02

nog geen reacties? :o niet zon populair deel van bokt volgens mij :+