_Roosmarijn_ schreef:Ik denk dat ze nog wat jong is in haar gedrag. Maar misschien een idee om les te nemen? Ik weet niet waar je woont? Visibreteam, E_Nalanta of H_Nalanta zijn bijvoorbeeld bokkers die les geven.
Belgie, half uur van brussel af.
2,5. denk je dat dat te jong is om te leren netjes stil te staan zodat ik errond kan lopen?
Wil de hele simpele dingen leren, want mevrouw liep bijvoorbeeld gisteren over de mesthoop om op die manier in de schapenweide te kunnen om naar de schapen te kunnen.
We hebben het hier over een mesthoop van een meter breed, die over een flink wat meters langs de omheining gaat en afgezet is met paletten aan één kant.
Daar had ze totaal geen problemen mee, terwijl ik geen enkel paard zo gek zou achten om dat te doen.
Zo geeft ze me haar voerbak netjes aan als die op de grond staat ( na het eten) en doet ze dat soort dingen allemaal uit haarzelf.
Ze loopt netjes mee en geeft netjes voetjes enzo. Als ik haar voorbeen optil en tegen haar schouder ga leunen, dan leunt ze terug en zakt ze zachtjes door haar voorbeen, zodat ze op 1 knie gaat zitten.
Dat soort dingen, maar ik wil niet dat ze die dingen gaat aanleren, want het gebeurd dan niet op de juiste manier.
Ik bedoel maar te zeggen, dat ze graag dingen wil leren en juist omdat ze nog wat jong is, wil ik eigenlijk tijd steken in dingen die geschikt zijn voor haar leeftijd, maar haar wel bezig houden.
Dus ik dacht dat dingen aanraken met haar neus en achteruit stappen enzo ( wat ze gewoon doet als ik haar borst aanraak, maar wil het graag op handcommando, zonder haar aan te raken) leeftijdsgeschikt waren.
Ik besef heel goed dat het een tinker is en dat eten altijd nummer 1 blijft, maar het zou fijn zijn als ze misschien niet steeds alles steelt. Beetje leert wat als ik het niet geef, het nog niet van haar is enzo.
Ik lig wel in een deuk hoor, maar doelde eigenlijk wat tips voor mij...