Wat nu?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Robin_Rikkie

Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 21:06

:wave:

Ik doe met mijn shetlander VD, Hij kent ondertussen: Terug, volgen (doet hij soms, nog niet helemaal bevestigd), Jambette, Flemen, Op het blok, Shaken, De spagaat. Maar nu ben ik dus begonnen aan een nieuw kunstje, Het compliment, Ten eerste: ben ik te snel gegaan?
Ten tweede:
Ik ben al ongeveer 4 weken bezig met het compliment, ongeveer 3 x per week, Per training vraag ik het ongeveer 3-4 x. Maar hij snapt het maar niet. Ik pak nu nog zijn been op en lok hem met een snoepje, Hij krijgt het snoepje pas wanneer hij met zijn been op de grond is, en zijn hoofd omhoog heeft. Soms snapt hij dat hij moet zakken met zijn hoofd, maar ik kom maar niet verder. Moet ik dit nu op een laag pitje zetten of anders tips?

Ik wil graag Na het compliment, of als ik er een tijdje mee stop, een nieuw kunstje proberen. Maar ik heb geen idee welke. Nog Ideeën?

Groetjes :evaw:

Naomi_JRSB

Re: Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:10

Mis kun je daarna spaanse pas gaan proberen?
Ik denk dat je verder moet gaan oefenen oefenen en oefenen!:)
Ik ben geen vd kenner bij pony's maar ik doe het wel met mn vierbenig varkentje(labrador... :+ )

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 21:12

Nou, dat heb ik dus ook al geprobeerd. maar hij snapt dat ook niet, en hij gaat dan in de spagaat staan :+ omdat ik dus jambette na elkaar vraag, gaat hij in de spagaat staan :+

Naomi_JRSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:16

Whaha, okay euhm....*bedenkt wat anders* steigeren?

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 21:21

:oo :oo
oeh, dat heb ik tegen mezelf gezegt dat ik hem dat niet ga leren, Hij maakt misbruik van de jambette enzo, dus dat doe ik maar niet :+ lijkt met niet verstandig, Vind het wel gaaf :P Sorry voor het zo lastig zijn :p

Naomi_JRSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:28

Hahaha geeft niet hoor!! <3 Euhm.... ik ga er maar eens een nachtje over slapen en dan kom ik morgen met een nieuw ideexD xxx

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:31

leer hem zitten , kan mijn kat ook.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 21:37

Zitten, gaat alleen wanneer hij kan liggen. en liggen kan hij niet, Hij ligt/rolt noooooit in mijn bijzijn dys :+ Ik weet het, ik heb een lastige poown. :P en een pony is anders dan een poes :o

Naomi_JRSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:42

Okay... maar bokken wil je hem dus ook niet leren? :+
Buiging misschien?
Of kusje geven

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 14:28

lijkt me niet verstandig :P

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 14:31

Nee schudden is een makkelijk kunstje om te leren :)

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 14:35

Als je goed leest, zie je dat hij dat al kent. Nee schudden is hetzelfde als shaken

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 14:38

Ah bij shaken dacht ik eerder aan schudden met het hele lichaam. Misschien Ja knikken of Mooi?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 14:41

Ten voorbereiding op het compliment heb ik eerst het buigen aangeleerd, dat is een prima tussenstapje :) dan kent je pony de beweging namelijk al voor het compliment, en hoef je alleen nog maar het voetje neerleggen er bij te leren :)

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 14:43

En bij het buigen, ik heb het weleens geprobeerd, maar hij blijft hangen tot zijn hoofd niet meer tussen zijn benen past := moet ik de benen dan verder uit elkaar zetten of? owja, en ik heb alle kunstje die hij al kan, geleerd uit dat hij het aanbood, dus hij schudde op een dag vaak zijn hoofd. op commando gezet. Hij schraapte met zijn voet, Op commando gezet en verder uitgebreid tot de jambette, dit is de beste manier voor hem, maar het compliment is beetje raar als hij dat aanbiedt :=

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 14:47

Dat deed mijn pony eerst ook, je kan meer druk op de singel plek geven, dan is de kans groot dat je pony terug gaat duwen/ het minder eng vind omdat jij hem ondersteund :) bij mijn pony heeft dit een hoop verschil gemaakt :)
Wat ook leuke kunstjes zijn, zijn het mooi staan, wat je kan uitbreiden naar een knuffel geven, je kan hem leren flemen, de berggeit, ja knikken, een rondje draaien.. je hebt keuze genoeg :D

KanjerLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:27

Je bent vast niet heel erg snel gegaan hoor (zou ondertussen misschien nog wel wat aantal kleinere kunstjes aanleren, zodat het aanleren bij de wat moeilijkere kunsten in je voordeel werken (verschilt per paard), je paard snapt het gewoon niet helemaal. Ik geef hier uitleg voor het rechterbeen (als je ervoor staat), je pakt het voetje op, en houd je hand aan de linker kant van het pootje, en met de andere kant van het beentje de achterkant van de zweep/stick. Omdat het hard is, kan dit makkelijk gezien worden voor hem als 'een hand', probeer dan steeds meer van de hand naar de zweep te werken, en op een gegeven moment zal hij het op zweep commando kennen (kzou ook stemcommando erbij gebruiken), dit ben ik nu zo af en toe ook al aan het toepassen, en doet het al aardig. Alleen ben ook nog bezig met spagaat echt op het commando aan het zetten, dus doe het compliment maar een echte enkele keer. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 21:40

Het is echt raar. Elke x als ik een topic open over iets, begint hij het daarna te snappen := Dus hij begint het te snappen. ik moet hem vaak nog wel beetje helpen door hem weg te zetten op de knie, anders zet hij alleen maar zijn voet verder naar achteren :P Hij begint door de te krijgen dat hij moet zakken :D

KanjerLove, Zo doe ik het ook, ik doe terwijl ik mijn hand gebruik ook het zweepje met het handvat gebruiken :D

KanjerLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:09

Jin159 schreef:
Het is echt raar. Elke x als ik een topic open over iets, begint hij het daarna te snappen := Dus hij begint het te snappen. ik moet hem vaak nog wel beetje helpen door hem weg te zetten op de knie, anders zet hij alleen maar zijn voet verder naar achteren :P Hij begint door de te krijgen dat hij moet zakken :D

KanjerLove, Zo doe ik het ook, ik doe terwijl ik mijn hand gebruik ook het zweepje met het handvat gebruiken :D

Wauw, Ik lees vooruitgang! Super, ga zo door!