Ik doe al zo'n halfjaar vrijheidsdressuur met 1 van mn shetjes, en die bevalt hem wel.
Ook beschikt hij over de basis, die we regelmatig herhalen, aangezien hij als ruin zijnde,
nog best wat pit heeft van een hengst

Merkte alleen dat hij erg opdringerig was, en vooral achter me liep ipv naast me. (hij hielt er zo ie zo wel van om achter me te lopen, maar daar heb ik toen flink voor getraind, en zat echt verbetering in), nouja, ik even het halstertouw erbij gepakt om hem misschien wat extra's te kunnen geven, maar nee, hij loopt zo pardoes tegen me op, en wilt zo af en toe niet eens meer halten, en als ik dan eens even streng tegen hem toespreek van Eh Eh dat mag niet, moet ik nog oppassen ook, want staat ie op de bok-stand. Hij weet drommels goed wat ie moet doen. dus weer verder geoefend, en na een paar rondjes opdringerig zitten te stappen naar een drafje toe gegaan, kijken hoe dat ging, maar dat resultaat viel niet echt mee, het leek wel alsof hij ontplofde, hup volle galop, Bok, Bok en weg was die, ik hield hem niet meer. Dit doet ie dus normaal niet, ik hem gepakt, en maar gestopt. De volgende dag weer geprobeerd, dit keer deed ik vrijwel gewoon meteen aan de lijn, en mn zusje met andere shet ervoor gelopen, en zo rondjes gelopen door het veldje waar ze mometeel lopen, ging al wel wat beter, maar hij gaat automatisch aan de linkerkant van mij lopen, dus ik streng geweest, linkerkant gaan lopen, en constant bijten. Hoe verhelp ik dit? Zodat ik weer rustig (zowel met als zonder lijn) kan stappen/draven/galopperen?
Het kan zijn dat het invloed had op het weer, aangezien het bij ons om de haveklap regende, en dan weer het zonnetje scheen.