Niet actief willen lopen aan longeerlijn?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje1990

Niet actief willen lopen aan longeerlijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 12:01

Hello!

Ik longeer ongeveer 2 keer in de week, maar mijn pony loopt aan de longeerlijn erg onder zijn tempo.
Hij tilt hierbij amper zijn voeten op. Wanneer ik hem in de longeercirkel longeer zonder lijn, dan loopt hij wel op een gewoon tempo.
Ik longeer zowel met een enkele als met een dubbele lijn en probeer veel overgangen te maken. Verhogen van het tempo lukt wel, maar hij houdt dit slechts enkele stappen vast.

De pony is met longeren denk ik liever lui dan moe. Longeerzweep heb ik er wel bij, maar krijg ik weinig reactie op.
Heeft iemand tips?

:wave:

wetbagyes14

Re: Niet actief willen lopen aan longeerlijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 00:22

Dit heeft mijn pony ook een beetje, ik ben echt niet voor het slaan of zo maar heb je al geprobeert hem eens een keer goed aan te pakken? Beter een keer streng dan de hele tijd dat gezeur toch?

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:46

Heb je wel eens gekeken naar je eigen houding en de plaats waar je staat ten opzichte van je pony. Misschien sta je zelf wel verkeerd en blokkeer je zijn tempo. Wellicht kan je een keer een longeerles bij iemand nemen?

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:49

Dit heeft mijn merrie ook. In het begin was longeren onmogelijk, maar nu krijg ik haar wel zo ver dat ze zelfs in draf wilt. maar wat voor draf...... EN als ik dan ook maar 1 keer boos word gaat ze gelijk langzamer en daarna in staking en doet ze niks.
Van mijn houding ben ik mij bewust en daar ligt het niet aan. Ze is veel liever lui dan moe :P

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:51

arans schreef:
Dit heeft mijn merrie ook. In het begin was longeren onmogelijk, maar nu krijg ik haar wel zo ver dat ze zelfs in draf wilt. maar wat voor draf...... EN als ik dan ook maar 1 keer boos word gaat ze gelijk langzamer en daarna in staking en doet ze niks.
Van mijn houding ben ik mij bewust en daar ligt het niet aan. Ze is veel liever lui dan moe :P

Dat kan natuurlijk ook maar het valt me gewoon vaak op dat mensen gewoon maar even gaan longeren zonder dat ze weten hoe of wat. Persoonlijk vindt ik longeren net zo als rijden iets wat je moet leren om er goed in te worden