Tips bij aanleren buiging

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BabbieB

Tips bij aanleren buiging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 19:57

Mijn paard zit al een eind in de goede richting voor een buiging en een compliment. Zijn hoofd verdwijnt netjes tussen zijn benen voor een snoepje en als ik een voorbeen aantik, wordt die al netjes gevouwen.

Ik denk dat ik in mijn streven om hem op tijd te belonen iets te snel ben met het geven van het snoepje, want meneer blijft maar een paar seconden in die houding voordat zijn hoofd weer omhoog schiet. Soms ook als hij nog niet 'beet' had met het snoepje.

Ik heb het al eens met penen geprobeert in de hoop dat ik heb dan wat langer met zijn hoofd naar beneden kon houden als hij de peen stukje voor stukje opknabbelde, maar dat heeft helaas niet gewerkt. Hij'graait echt een beetje met zijn lippen waardoor hij soms mist of de beloning uit mijn handen stoot.

Mijn paard is praktisch blind, maar ik denk dat ziende paarden het snoepje in deze oefening ook niet goed kunnen zien.

Heeft er iemand tips?

TurdusMerula

Re: Tips bij aanleren buiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 23:39

Clicker je of gebruik je alleen 'gewoon' voerbeloning?

ik zou in beide gevallen pas belonen als ie x seconden zijn hoofd beneden heeft gehouden en ook iets vogelen met het hoofd weer terug, dus dat bv. als twee losse onderdelen gaan zien. :)

BabbieB

Re: Tips bij aanleren buiging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 23:53

Ik clicker niet, maar 'braaf' staat wel gelijk aan een snoepje of iets anders lekkers ;)

Het probleem is dat hij zo ongeduldig is dat hij zijn hoofd zelf al weer omhoog doet als hij niet binnen een paar seconde een beloning krijgt. En als hij zijn hoofd omhoog heeft, kan ik hem natuurlijk niet meer gaan belonen...

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 09:32

Verplaatsing: GVL-ITP => GVL :)