Wij zijn al een tijdje bezig met vrijheidsdressuur al heeft het de laatste tijd op een erg laag pitje gestaan.
Aangezien pony de laatste tijd niet gereden kan worden door omstandigheden leek het mij wel weer leuk om het weer op te pakken.
Vandaar dat we nu weer de knopjes aan het controleren zijn om het zo maar te zeggen

Ben nu bezig weer aan de hand om het meelopen wat te bevorderen zodat ze zich echt weer meer richt op mij.
We doen dan wat stap, draf, halt en achterwaarts.
Ook moet ze blijven staan wanneer ik om haar heen loop en wegloop ook zijn we bezig dat ze naar me toe komt wanneer ik dit vraag.
Dit is vaak nog wel een lastig punt omdat de grasjes/losse blaadjes in de bakken vaak interessanter zijn dan ik

Wanneer we dit gedaan hebben vraag ik haar meerdere malen om voetjes vanuit hier laat ik haar jambette doen.
Dit gaat aardig, naarmate ze dit langer doet word ze wat geirriteerd en gaat ze wat meer stampen.
We doen ook tussen door kusje, buigen en knielen.
Het knielen vind ze nog lastig maar dit gaat erg vooruit en ze blijft al steeds iets langer zo staan.
Maar nu is mijn vraag wat kunnen we vanuit hier nog meer doen?
Ze is vanuit zichzelf niet heel meewerkend het kost aardig wat overtuigingskracht en afentoe een snoepje om haar medewerking te krijgen.
Ook is ze niet lang geïnteresseerd, in het begin is ze best fanatiek dit duurt dan 10 minuten denk ik en dan is ze er weer klaar mee

Afentoe merk ik dat ik te lang doorga, hier probeer ik aan te werken door het zo kort en bondig mogelijk te houden.
Wie heeft er wat tips voor ons?

Groetjes Danielle