Hoi, Wat kan je allemaal gebruiken bij een schriktraining? Vlaggetjes,zeil. maar wat nog meer? Ik wil het doen met mijn shet. Natuurlijk doe ik het in een afgesloten ruimte.
een paraplu, pylonnen (grote oranje), (reepjes) gordijn, vuurwerk, rookbommen etc.
Pas met die laatste 2 wel op, alleen doen als er een professional bij is IMO.
Sodeletuut
Geplaatst: 26-07-11 19:30
Paraplu, plasticzakje aan stick/zweep en daarmee aaien, smalle doorgang maken (tonnen), blikjes met zeil er over voor lekker veel lawaai (uiteraard als je paard het gewone zeil aandurft).
ilsexxx
Geplaatst: 26-07-11 19:33
regenjas ofzo, gewon dingen die 'raar' zijn, zoals een halstertouw ergens neerleggen wat daar eigenlijk niet hoort, een cd speler met misschien vuurwerkgeluid? van zacht naar steeds wat harder. wapperende dingen, gewoon wat improviseren!
Misschien geven deze foto's je wat ideeën, zijn obstakels die wij laatst gebruikt hebben bij schriktraining. Wees creatief en gebruik wat je tegenkomt, zolang het veilig is.
jah ik een paraplu of een stok met daar een plastic zakje eraan ofzo..
Nista_RX
Geplaatst: 01-08-11 23:03
Eergisteren heb ik schriktraining gedaan met mijn haflinger bij een kamp, maar die hadden vele materialen. o.a. een zeil met balkjes er op, zodat je pony er overheen kan, maar het zeil kan nog wel eens lastig zijn! Verder zoals ik hierboven ook al zag, tussen balkjes een soort ballenbak van flessen. Wij hadden daar ook een soort tent waar het paard doorheen kon, maar ik neem aan dat niet iedereen zoiets heeft! Ook met een rookmachine aan de slag gegaan, maar dat heeft helaas ook niet iedereen. Een paardenbal / skippybal vinden sommige paarden heel eng, zoals mijn haflinger! Misschien ook leuk om mee te oefenen Of misschien van springpalen met balkjes ertussen en een zeil over beide balkjes heen een soort doorgang maken waar de pony doorheen kan. (snap je m? ) Wat ook leuk kan zijn, zijn slingers die je wel eens ophang als er mensen jarig zijn! En zoals hierboven al gezegd, plastic zakken en paraplu's... Hopelijk heb je er wat aan!
Ik heb ook nog een paar foto's van genoemde voorbeelden hierboven, dus als je wat foto's wilt hoor ik het wel!
xIRIS17
Geplaatst: 05-08-11 13:12
TinekeHorses schreef:
@swaatjuh; Je laatste foto,.. je moet er maar op komen om dat zo in elkaar te prutsen.
Hahaa inderdaad.
tampert
Geplaatst: 05-08-11 15:39
Paraplu Paarden die dit voorwerp voor het eerst zien zullen het vaak spannend. Je kan het paard aan de paraplu laten wennen door hem er rustig aan te laten snuffelen, er voorbij te lopen en uiteindelijk zelfs mee te bewegen lang en over het paard.
Plastic Je kan dit obstakel op twee manieren gebruiken. Het is mogelijk om een plastic zeil op de grond te leggen en er met het paard in verschillende gangen overheen te gaan. Een andere manier van het gebruik van plastic is in de vorm van linten. Een goede manier om daarmee te trainen is om het paard onder hangende linten door te laten lopen.
Groot gemotoriseerd verkeer Het wennen aan tractoren en ander groot verkeer is heel handig voor het buiten rijden en wandelen. Je kan het best beginnen met een tractor/voertuig stilstaat en geen lawaai maakt, daarna kan je het langzaam opbouwen, de tractor laten draaien en de tractor/voertuig het paard voorbij laten rijden.
Er zijn nog veel meer obstakels die je kan gebruiken. Dit hangt ook af van je paard. Sommige paarden zijn eerder bang voor honden en anderen zijn dan weer bang voor iets totaal anders. Schriktraining kan je dus aanpassen aan je paard en aan de mogelijkheden die je tot je beschikking hebt.
uhm paraplu, vooral krakende dingen, velle kleurtjes, eigenlijk gewoon dingen wat je tegen zou kunnen komen op straat:+
kim_dempsy
Geplaatst: 08-08-11 11:35
Je kunt ook een vuilnis bak (of een ander tonnetje) en hier een radio in zetten en deze aan doen(zelf leg ik meestal m'n telefoon er in, zo zit je niet met stroom etc.)