Paardlief leeft zich lekker uit, is enthousiast en gaat hierin echt mee.
Nu vraag ik me al lange tijd af of dit iets is wat wordt aangeleerd, of dat het paard zoiets in zich moet hebben..
Gisteren kei enthousiast met fjordlief met de bal proberen spelen...
Maar het kwam me meer op wat duffe slaperige blikken te staan. Elke keer als hij de bal aanraakte hem beloond, snoepjes als hij hem (per ongeluk?) zachtjes om duwde...
Help

.
Die foto!
Vind foto wel geweldig 
''
Hoewel hij weet dat hij bij de bal weg moet wezen als ik in de buurt ben want het gaat anders echt te lomp. Daar speelt hij dus ook echt zelf mee. Hij heeft overigens van Jauke geleerd dat de bal niet eng is en dat 'ie in beweging komt als je er tegenaan loopt.

En tuurlijk kan je hem dan wel leren om bijv een zakje te volgen voor een beloning, maar het wordt dan nooit is wat hij doet omdat hij het leuk vindt. Terwijl Llevado het gewoon echt prachtig vindt! Maar je ziet in hem ook, vooral bij het spelen met de bal, echt het stierenvechters paard terug, die paarden zijn natuurlijk wel gefokt op een bepaald jacht instinct, want een stier moeten ze ook in de gaten houden, op af gaan, volgen en voor aan de kant gaan. Want ja, als het plastic zakje ineens achter Vado aan gaat dan peert hij zo hard als 'ie kan
Meneer de ruin vond de sappige bomen veel interessanter :p