enthousiasme in spelen met bijv een bal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

enthousiasme in spelen met bijv een bal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 15:30

ik weet niet zo goed hoe ik het moet beschrijven. Maar ik zie hier regelmatig filmpjes voorbij komen van mensen die met hun paard aan de gang zijn met een bal, of met een zweep met een plastic zakje.
Paardlief leeft zich lekker uit, is enthousiast en gaat hierin echt mee.

Nu vraag ik me al lange tijd af of dit iets is wat wordt aangeleerd, of dat het paard zoiets in zich moet hebben..

Gisteren kei enthousiast met fjordlief met de bal proberen spelen...
Maar het kwam me meer op wat duffe slaperige blikken te staan. Elke keer als hij de bal aanraakte hem beloond, snoepjes als hij hem (per ongeluk?) zachtjes om duwde...

Help :+
Afbeelding

Sofy

Re: enthousiasme in spelen met bijv een bal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:39

Lol, ik lees even mee. De foto hierboven ziet er verdacht bekend uit :P .
Mijn verzorgpaardjes doen ook nog niet zo hard mee met spelen. Geen tips dus.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:41

:') Die foto!
Ik ga binnenkort ook met een bal spelen! Maar ik ga er een hoes omheen maken zodat ze hem kan oppakken. Misschien dat het dan al weer wat interessanter wordt?

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:42

Ik heb nog steeds niets zoiets gekocht, omdat ik bang ben voor hetzelfde resultaat haha.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 15:43

hij heeft een tijdje een skippy met handvat gehad, daar deed hij ook niets mee
en we hebben 1x met een bal van stalgenootje kunnen spelen, inderdaad met hoes..
dat euh.. vond hij ook niks

nou moet ik ook zeggen, als hij het ooit in zijn hoofd haalt te góóien met zo'n bal, dan gaat het *TOINK* en daar is hij ''bang'' van :+

voorlopig is mijn hoogste score dat hij de bal opzij rolde, omdat ik hem op een grassprietje had gelegd ^)

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:49

Mijn paard vind de bal geweldig! Maar in het begin wist ie niet wat hij er mee moest doen.
Ik speel met de bal na het rijden, ff lekker spelen. Ik laat hem er naartoe lopen en probeer dan dat hij de bal vooruitschopt met een been. Duurt ff voordat ze dit door hebben, maar het gevolg bij ons is dat hij het super gaaf vind! Als ik hem zijn gang laat gaan, dan doe ik echt niets met benen of handen, dan schopt hij de bal weg, rent er zo hard moglijk achteraan, in volle draf door de bak! komt het hek dichterbij, dan remt ie al af, gaat aan de zijkant van de bal staan en duwt deze hup weer weg.

Ga er gewoon lekker op zitten!
Succes!

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:50

Hahaha :D Vind foto wel geweldig :P Heu die van mij heb ik het ook aangeleerd met 'bal wegduwen met voet/neus = beloning' . Soms is het gewoon 'pfff ok dan' maar op andere momenten kan ik hem weggooien gaat ze er al bokkend achter :p Denk dat het ook een beetje van paard tot paard afhangt en in welke bui die is? :')

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 15:52

erop hebben we toen ook gedaan, dat was wel redelijk te doen omdat je hem dan enthousiast kon maken, en kon helpen door zelf de bal stiekem weg te schoppen, en hem dan te belonen dat hij dat zo goed deed :')
lukt het bij jou ''los'' ook niet ? :)

@gaelleS; hij is meestal in een bui die hij op de foto uitstraalt..
''ja dat dacht jij! >;) ''

Areana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:07

Heel herkenbaar, haha! Mijn paardje vindt ook dat ik er maar beter achteraan kan in plaats van hij :P

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:27

Deels moet het echt gewoon in je paard zitten. Mijn fries vindt voetballen bijv wel erg leuk, maar alleen samen met mij, dus of als ik mee ren, maar liever nog als ik erop zit en helemaal als we competie met andere paarden doen, dan wordt hij echt bloedfanatiek want het is wel zijn bal. Ook als hij los met de bal is, hij houdt hem wel graag bij zich zodat er geen ander paard aan kan zitten, maar doet er dan vervolgens niets mee, hooguit wat aan likken :+
Chase the tiger vindt hij ook niet bijzonder, hij wil best dat zakje aanraken voor wat lekkers en hij wil er ook nog wel in een drafje achteraan, maar dan houdt het hard op.

Mijn jonge andalusier vindt alles waarbij hij hard kan rennen en springen helemaal geweldig, spelen met de bal gaat dus goed lomp en ruig, daar blijf ik dan liever bij uit de buurt ;) Hoewel hij weet dat hij bij de bal weg moet wezen als ik in de buurt ben want het gaat anders echt te lomp. Daar speelt hij dus ook echt zelf mee. Hij heeft overigens van Jauke geleerd dat de bal niet eng is en dat 'ie in beweging komt als je er tegenaan loopt.
Chase the tiger is echt een spelletje wat we samen doen, vindt hij ook prachtig. Toen ik een tijdje terug met een paraplu de wei in kwam was zijn eerste gedachte dus ook "chase the plu! :D " Nee Vado, laat mijn plu met rust! :(

2 paarden, zelfde baasje, maar een wereld van verschil in manier van spelen. Tis dus echt wel paard afhankelijk. Ik geloof ook dat een ruin of hengst sowieso al speelser is als een merrie, maar dan nog moet het ook echt in je paard zitten.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 16:34

jouw filmpje met zakje en bal waren dus ook aanleiding voor mijn verwachting ^) :))

Je hebt Diddle toen gezien.. Hij zal wel teveel droogkloot in zich hebben voor zulke dingen vrees ik _O- :))

Areana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:45

Amable schreef:
... Chase the tiger is echt een spelletje wat we samen doen, vindt hij ook prachtig. Toen ik een tijdje terug met een paraplu de wei in kwam was zijn eerste gedachte dus ook "chase the plu! :D " Nee Vado, laat mijn plu met rust! :( ...

_O-
Haha, geweldig enthousiast paard!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:10

Diddle heeft idd zo iets van, doe maar gewoon dan doen we samen al gek genoeg :j En tuurlijk kan je hem dan wel leren om bijv een zakje te volgen voor een beloning, maar het wordt dan nooit is wat hij doet omdat hij het leuk vindt. Terwijl Llevado het gewoon echt prachtig vindt! Maar je ziet in hem ook, vooral bij het spelen met de bal, echt het stierenvechters paard terug, die paarden zijn natuurlijk wel gefokt op een bepaald jacht instinct, want een stier moeten ze ook in de gaten houden, op af gaan, volgen en voor aan de kant gaan. Want ja, als het plastic zakje ineens achter Vado aan gaat dan peert hij zo hard als 'ie kan _O-

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:37

Hahaha :P Misschien snapt hij het nog niet :p
Wou net weer de bal bovenhalen en zien wat nieuw paard ermee ging doen. Maar de hond heeft er iets te enthousiast mee gespeeld en nu is die kapot :(
Bij mij is het een merrie trouwens, een beetje aangeleerd met de bal en nu net 'chase the tiger' omdat de bal naar de zak is :o Meneer de ruin vond de sappige bomen veel interessanter :p

Jessicaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:59

Hahaha Mijn verzorgpony is een schetlander en is echt een ruin die alles als een speeltje ziet (ook erg lomp afentoe). De bal vind hij in het begin erg interresant en tilt hem dan ook graag op en gaat hem heen en weer schudden, maar dan ook het liefst met zo'n blik van "komen hier snoepjes uit vallen?!" _O-. Ook probeerd hij er op te stampen ,er op te staan en ook er tegen aan lopen zodat hij rolt. Maar na een kwartiertje is hij er wel op uit gekeken. Erg leuk om naar te kijken, tot ik gister omkeek en een pony zag staan met een blik van "ik heb dat niet gedaan hoor" en voor zijn neus een plat ding dat daarvoor de bal was. :+

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:03

Haha herkenbaar dit. Ik heb het van de week hoopvol geprobeerd met nieuwe paard maar hij vond er helemaal niks aan (vorige paard ook niet) Ik denk dat de bal naar de kids kan, die vinden hem nl. wel leuk!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 09:36

Mijn IJslander vindt met een bal spelen écht niks aan. Zelfs voor een snoepje doet-ie het niet, nou dat wil toch wat zeggen! Voorlopig ligt de bal dus ergens achterin de schuur, misschien probeer ik het volgend jaar nog eens. Verder concentreer ik me dan liever op spelletjes die hij wél leuk vindt om te doen, het moet tenslotte ontspannend werken en niet stressverhogend! :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 09:40

ik heb na een kwartiertje elkaar aankijken over de bal ook maar opgegeven en ben lekker los gaan longeren :)) al weet ik zeker dat zijn blik betekende ''joh, doe jij dan lekker enthousiast met die bal, ik kijk wel toe''
verder doet hij inderdaad érg veel voor eten.. Nou we zullen binnenkort maar een voetbaltoernooitje organiseren, als ik erop zit krijg ik hem inderdaad wel gemotiveerd :+

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 09:49

Dan zou ik het lekker houden bij voetballen onder de vrouw en op de grond iets anders doen. Paardje blij, baasje blij! Toch? :P

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 09:53

bij mijn paard zat het er al in :D

FILMPJE
=========
Afbeelding