[HK] We staan op de grond ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[HK] We staan op de grond ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:30

... het hele jaar rond, en maken het soms wat bont (naja, de paarden dan :P ).

Welkom op het GVL-Huiskamertopic!

Voor wie?
Voor iedereen die vanaf de grond met zijn/haar paard bezig is!
Doe jij aan vrijheidsdressuur, horse agility of ben je eerder bezig met lange teugelen? Dan ben jij welkom!
Of probeer je je paard te trainen door middel van dressuur in vrijheid, of gewoon met longeren? Dan mag je er ook bij!
Iedereen is welkom, zolang je maar dingen doet vanaf de grond, anders heb je zo weinig te vertellen :+

Hier kan je kletsen over alles wat je gedaan hebt en/of wat je paard heeft uitgespookt (tijdens de training of er na).
Of misschien heb je wel een kleine vraag? Of ben je nieuwsgierig hoe een bepaald iemand een bepaald iets doet? Ook dan kan je dit hier kwijt.
Hier kan je gezellig praten over paarden & grondwerk (dat is wel de bedoeling, hele levensverhalen horen op andere plaatsen :Y) ).

Dus .. stel je (paard(en) ) even voor (voor de nieuwsgierigen onder ons ;) ) en doe gezellig mee! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:34

Ik zal zelf beginnen :Y)

Ik heb 1 pony genaamd [***]. Een New Forest ruin van nu 15 jaar.
Na een aantal jaren het gewone te hebben gedaan (dus rijden, vooral in de bossen) ben ik hier een beetje noodgedwongen mee moeten stoppen (hij vond dat nodig :+ ) en ben ik andere dingen gaan zoeken. Nu zijn we dus bezig met grondwerk en hebben we recent het dressuur in vrijheid ontdekt. Omdat ik het altijd belangrijk vond dat hij ook tijdens het grondwerk zijn lichaam goed zou gebruiken is dit ideaal, en gaan we hier dus 'serieus' (niks is serieus :+ ) mee aan de slag. Dit pakt hij erg goed op, dus baasje alleen maar blij :D Naast dressuur in vrijheid doen we ook wat vrijheidsdressuur, wat horse agility en vrijspringen.

Mijn kleine springertje <3

Afbeelding

En hetgeen hij het liefste doet, mensen uitlachen :Y)

Afbeelding

Nu jullie! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:38

Even wat overhevelen uit een ander topic :Y)

Nelleke_H schreef:
Dank jullie wel. :D
[naam] deze spagaat is nog niks := hij kan nog veel sneller en verder. := vind hij erg leuk :P

E_Nalanta schreef:
Super toch dat je zo duidelijk aan hem kunt merken dat hij het leuk vind? That's what it is all about! :)* :))

Nelleke_H schreef:
Precies daar gaat het om :j Zo kan die ook achterwaarts tegenwoordig als ik erachter sta dan rent die achteruit. Tsja dan denk ik dat doet die ook niet als die het niet leuk vind. :p

Ik vind het soms balen dat die van mij enkel het flemen & neen-schudden leuk blijft vinden ... Kan je zo weinig mee :P :)) Alhoewel het achterwaarts gaan als ik erachter sta soms ook goed scoort :D Soms .. niet altijd :+ Zo heeft hij dit eens zeker een keer of 10 achter mekaar gedaan, wilde hij echt zelf .. Waren we samen in de piste aan het wandelen, en dan ging hij ineens sneller wandelen (niet draven, dat is te vermoeiend :+ ) en dan bleef ik staan omdat ik iets had van 'het is wel de bedoeling om bij mij te blijven' en een paar meter verder stopte hij, keek eens achterom, en kwam zo achteruit naar mij toe :') Soms wel een halve piste! Ik heb me ziek gelachen :))
Uiteraard, toen ik het de keer daarna wilde voor op de foto, toen had hij er geen zin in }:0
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-07-11 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:39

MELD ZICH! *\o/*

Nou, hoi! Ik ben Eva Roemaat, achttien jaar en werk nu zo ongeveer 3 jaar met mijn haflinger Shilas aan vrijheidsdressuur en bitloos rijden.
Sinds enkele maanden zijn we voorzichtig begonnen aan verzamelen aan de hand en onder de vrouw, dit uiteraard (anders kwam ik ook niet in 't
topic!) met de neckrope of zonder enig tuigage. We hebben voordat ik VD en dergelijke kende veel dressuurgereden en lessen gevolgd, de
standaard prak zeg maar :Y) Nu is dat allemaal enorm veranderd en ik ben er érg blij mee!

Momenteel gaat het érg goed met de natuurlijke dressuur, zowel vanaf de grond als aan de hand loopt het érg lekker en werken we lekker samen
verder aan vanalles! :)

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door E_Nalanta op 21-07-11 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Nelleke_H

Re: [HK] We staan op de grond ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:46

:wave:

Meld zich ook. :j
Ik ben Nelleke bijna 24 en zins een jaar de gelukkige eigenaar van mijn 4 jarige tinker ruin Jonas. :D Wij doen alles wat we leuk vinden en richten ons niet op een ding veel zijn we op de grond bezig maar het rijden word ook meer al doen we lekker rustig aan.

Afbeelding

Ligt in dit topic nou voor al de nadruk op het werken in vrijheid? Anders zijn er toch al meerdere topics gericht op VD enz.. ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:47

Welkom jij! :D
Rijden met neckrope staan we nog net toe hier :Y) :))
Haha neen, zolang je ook maar dingen op de grond doet is het prima en ben je hier welkom .. en jij doet prachtige dingen op de grond ;)

Het is een beetje een overlapping :j
Het is niet hetzelfde als het dressuur in vrijheid-topic, hier gaat het om alles ivm grondwerk.
Maar het verschil tussen hier en de anderen die in de HK staan is dat dit een zeg maar informatieve HK is, hier kan je dus kletsen over wat je paarden uitgespookt hebben met het grondwerk, maar is het niet de bedoeling om de rest van je leven erbij te halen (dat je bent gaan werken en nu erg moe bent, ik zeg maar wat :+ ) en dat gebeurd in die andere HK's wel (en mag daar ook gewoon). Dat is het verschil ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-07-11 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:48

Haha oke dan is het even duidelijk :P
En dank je wel. :)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:48

Oh excuse moi.. Ja ik werk ook op de grond dus dat komt goed uit! :) Heb mijn post dan even aangepast en snel een foto gekozen
vanaf de grond :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:59

Whahaha Eva, goed gedaan :Y) :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:17

Om het al meteen goed in te zetten ..
[***] wordt heel soms enthousiast (jaja, het kan wel!) en als hij enthousiast wordt gebeurt er dit ...

Dus ik zeg .. hopeloos :Y) :))

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:28

Hoi allemaal :wave:

leuk dat het HK er gekomen is :)
Ik ben nog even aan het twijfelen of ik me meldt of niet, heb het echt al zo druk :Y)
Als ik het niet haal, dan blijf ik gewoon bij het informatieve deel van DIV... :+

Geweldig filmpje trouwens van Cobe :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:30

Haha, je ziet maar hoor ;)
Maar het is vooral bedoeld om het informatieve topic ook echt informatief te houden :j En alle andere dingen die de paarden tussendoor uitsteken kunnen we hier melden ;)

En dank je :D :))

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:37

jouw reactie is ook grappig, zo je hoofd zuchtend naar beneden :D

maar mijn laatste reactie in het vorige topic zou dus eigenlijk hier moeten staan?
Ingewikkeld :+

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:39

Cobe, dorky :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:40

@ lottex : Ja, sorry :') Spontane reactie :+ [***] dacht dat ie het best wel goed deed volgens mij :))

Er is geen vorig topic :P Dat topic blijft gewoon hoor ;)
Maar daar gaat het enkel over DIV, hier gaat het over alles vanaf de grond ;)
Dus je reactie daar ging over DIV, wel al rijdend, en iets wat je hoopt te doen, maar het gaat toch over DIV (want dat kan je ook al rijdend bereiken), dus voor mij hoort die daar best thuis hoor, geen probleem ;)

Gewoon doen waar je je goed bij voelt, niet teveel over nadenken, als iets echt helemaal verkeerd staat zal iemand dat wel melden ;)

@ Eva : ja, dank je :+

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:45

Haha oké, I get it :Y)

Ojaa, in Eva's nieuwe topic zie je de blauwe paal helemaal :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:46

:') Dat had ik ontdekt ja, dank je :+

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:46

:)) Ja de paal is duidelijk in beeld dan he! :D Whaha, staat gewoon op instorten... gelukkig nog wel stevig :=

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:17

Ik vertrek morgenavond op vakantie, vinden jullie het goed als ik me voorstel in dit topic als ik terug ben? heb nu niet zoveel tijd...
ik ga het toch maar proberen om hier te blijven :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:34

Is goed hoor! Fijne vakantie :D

Ik meld me hier ook maar even :)
Mijn naam is Zus (Ja Zus :') ), ben 17 en ben vanaf mijn 6de op de manege gevonden (whaha maakte een typefout, zie hiervoor, en heb me even tien minuten dood gelachen _O- ), ik bedoel natuurlijk begonnen hihi. Op mijn 9de mijn pony gekocht/gekregen. Twister is nu al weer 20 jaartjes jong, van alles mee gedaan maar ben nu gestrand bij VD/DIV/GW etc. Rijden doe ik helaas niet meer op haar vanwege mijn lengte en gewicht en haar slechte rug.. Gelukkig houden we ons bezig met andere leuke dingen! Verder heb ik een shetlander *Billy* waar ik mee lange lijn/lange teugel en men, en mijn moeder heeft een paard *Mahoi* waar ik af en toe wat mee rijd, verder is dat een heul leuk paard om mee op de grond te werken (spelen).

Mijn rijden en lange lijnen doe ik via de academische rijkunst (met kaptoom), ook werk ik daarbij aan de hand (naast de hals/schouder/hoofd).

Voor meer info over mijn paardjes check mijn profiel, verder hoop ik morgen wat meer (leuk) beeldmateriaal te hebben van mijn paardjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:34

Tuurlijk joh, geen probleem ;) Fijn dat je hier wil blijven :D
En veel plezier op vakantie! :)

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:48

Ik meld me ook,. ik weet niet of ik jullie altijd bij kan houden,. maar ik doe m'n best :D

Ik ben Leonie en verzorg sinds twee jaar een leuke pony. Was ze in het begin chagerijnig en boos, nu is ze vaak vrolijk en mee werkend. (niet altijd natuurlijk, maar wel vaak.) omdat we niet rijden ben ik opzoek gegaan naar andere bezigheden. het eerste jaar ging het heel langzaam omdat ik niet wist waar ik mee bezig was. we deden maar wat. In die tijd heb ik ook onwijs veel van haar geleerd.
Nu gaat het elke keer een stukje beter. We proberen nogsteeds veel dingen uit, maar ik leer steeds beter inschatten hoe ik dingen van haar moet vragen.

Vandaag hebben we voor het eerst gelange teugeld . (na een uitleg die ik gekregen had toen ik foto's ging maken bij bokker.) ze pakte het heel goed op. na een paar rondjes gingen we al vrij recht door de 'werkpaddock' heen. Daarna nog even geoefend met compliment, ook dat gaat steeds beter, net als naar me toe komen in draf en spaanse pas.

Iedereen die nu op vakantie gaat veel plezier,. ik moet helaas nog twee dagen werken,. maar dan mag ik ook. Haha

Chacha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:05

Joepie!
Sabine: Cobe is niet hopeloos, Cobe is geweldig <3 (hmm, ik denk dat mijn type paard duidelijk is :') )

Ik hoop dat ik als voornamelijk-Parelli-maar-zeer-geïnteresseerd-in-VD-en-DIV'er welkom ben ;)

Ik ben te lui om een heel stuk te typen, dus ik kopieer maar het stukje van het NH-forum :+
Citaat:
Ons is mijn mama en ik, we wonen in het Belgenlandje. We zijn nu ongeveer 8 jaar met paarden bezig en hebben sinds 6 jaar een eigen paard. Sinds vorig jaar zijn we 'serieus' bezig met NH, en dan vooral Parelli. We hebben het geluk om een wei te hebben aan het bos en de velden, we zijn dus vaak daar te vinden. Ondertussen is het paardenaantal opgelopen tot 4

We zullen beginnen bij het begin, Câline. en een beetje een Cobe-look-a-like :Y)
Afbeelding
Haar hebben we vanaf haar 4 jaar, ze is nu 10. Een echt gouden paard, maar met een eigen mening die ik niet altijd begrijp:)

Nina
Afbeelding
Zij wordt deze zomer 21 jaar en is zo'n 2 jaar bij ons. Ze is een introvertje, ze is al heel mooi opengebloeid maar als je iets moeilijker of nieuws vraagt klapt ze terug dicht.

En dan de twee hoeven op één buik, de clowns...Maluah (de zwarte) en Gypsy
Afbeelding
Afbeelding
Twee tinkertjes van 1 jaar en 1 maand, we hebben ze sinds ze 5 maand zijn. Ze staan sinds hun 4 maand ongeveer samen en zijn echt altijd samen.

Het zijn stuk voor stuk geweldige paardjes, met elk hun eigen karakter!

Mijn dromen zijn om (onder andere) verzameld te kunnen rijden en grondwerken zonder iets, we zien wel wat mogelijk is :)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 05:25

meld zich ;-)
Ik stel me later even voor :-)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 07:16

Citaat:
Mijn dromen zijn om (onder andere) verzameld te kunnen rijden en grondwerken zonder iets, we zien wel wat mogelijk is

Een hele mooie droom! :j Welkom!