sasjaaa schreef:als ik alleen alles 2 keer doe wat hij kent ben ik met 2 minuten al klaar..
Hoe meer oefeningen je 1 keer doet hoe langer je bezig bent. En wanneer ik met mijn paard aan het grondwerkklungelen ben doe ik bijvoorbeeld oefening 1, dan oefening 2, dan oefening 3 en dan oefening 1 nog een keer. En tussendoor belonen, en hem eens lekker op z'n hoofd krabben bijvoorbeeld.
Verder vind ik 2 minuten waarin het heeeeel goed gaat leuker dan 20 minuten van frustratie voor ruiter en paard. Voorbeeldje: wanneer ik met mijn paard in de bak wil rijden dan is dat bij andere mensen op het erf. Ik moet voor het gebruik van de bak betalen, 5 euro per keer. Of ik nou 5 minuten of 5 uur rijd. Meestal ben ik met 20 minuten wel klaar, langer vinden mijn paard en ik niet nodig, leuk of inspirerend. Als ik na 20 minuten tevreden ben (of na 25 minuten, doet er niet toe) gaan we weer naar huis. Relatief gezien rijd ik daar dus duurder dan mensen die er een uur rijden. Nou en. Ik rijd fijn, paard werkt lekker mee en dat doet hij heus niet als ik na die 20 minuten nog 40 minuten met 'm in gevecht ben.