Na vandaag een aardig pittige discussie gehad te hebben opstal over het longeren van je paard/pony hier ook maar is naar meningen vragen

1. Hoe veel keer per week longeer jij?
2. Wat doe je dan met longeren? (Los, Bijzet, Lange lijnen, Los springen etc.)
3. Hoelang doe je dit, en wat doe je dan precies. (Hoelang stap & draaf je in, loswerken, weer afbouwen, uitstappen etc. )
Ik ben hier erg nieuwschierig naar geworden door de discussie omdat duidelijk bleek dat ik een iets andere mening hierover had dan de rest.

En nu ben ik wel ik wel benieuwd naar de reden waarom mensen hun paard longeren en wat je hiermee denkt te kunnen bereiken.
En voornamelijk hoevaak je longeert per week en hoelang je hier dan mee bezig bent.
Zal ook even neerzetten wat ik dan vaak doe:
Persoonlijk longeer ik 2 a 3x in de week, zoiezo 1x los longeren gewoon zodat ze wel beweging heeft en toch ook weer niet intensief bezig hoeft te zijn.
En vaak 2x gewoon longeren met Slof of Lange lijnen, dit zodat ik haar vanaf de grond rustig kan loswerken zonder dat ze last heeft van mijn gewicht.
Ze reageert perfect op stem en lichaamshulpen, in het begin nog wel is een beetje hyper actief omdat ze zoveel energie heeft maar zodra de meeste druk eraf is gaat het vaak erg netjes.
Vaak ben ik hier toch wel een uur al dan niet langer mee bezig

Vooral daar verbaas ik me nog wel is over hoe mensen in een halfuur hun paard kunnen longeren/rijden.
Ik reken zelf altijd de in en uitstap tijd mee en aangezien ik met beide al snel 10 min kwijt ben hou ik in totaal nog 10 min over om echt aan het werk te gaan.

Zijn er mensen die dan amper in of uitstappen of vragen die gewoon meer in die paar minuten dat ze er daadwerkelijk mee bezig zijn?
Nouja kortom ik ben erg benieuwd naar de mening van de bokkers

Groetjes Danielle