Ik mag dus waarschijnlijk een vd show geven op onze manege bij de open dag. het is nog niet zeker. Maar zijn er dingen waarmee ik rekening moet houden? of tips? ik wil graag wat uitleg geven, wat moet ik vermelden en wat niet? alle tips zijn welkom.
Groetjes Jin
Nista_RX
Geplaatst: 19-07-11 11:30
Ik lees even mee, aangezien ik dit ook binnenkort heb!
Wat leuk zeg! Probeer je show niet te langdradig te maken, dus geen half uur lang kleine oefeningen zonder praten en doodse stilte. Wat bij mij vaak het beste werkt is 15 minuten/20 minuten lang uitgebreid de oefeningen laten zien, erbij vertellen en dit alles op een spontane, rustige manier doen
kohtje
Geplaatst: 19-07-11 21:34
En alles schoon, niets zo erg als je staat te kijken naar een viese combinatie.
inderdaad niet te langdradig maken, leuk vertellen over wie jullie zijn, hoelang jullie dit al doen, en uitleggen wat je aan het doen bent. Let vooral op dat je niet te snel praat, met een beetje zenuwen krijg je dat al gauw. verder is een uitleg dat de pony het spannend kan vinden en dus niet alles zou kunnen doen ook vaak handig, vooral als het op vreemd terrein is. Pony netjes, halster of andere dingen netjes, jijzelf liever ook niet onder de moddervlekken alvast succes gewenst
Owja, daar moet ik natuurlijk ook op letten. Altijd als ik voor de klas moest staan ging ik altijd supersnel praten maar dankjewel voor de tips. En die dat me pony het spannend kan vinden is ook wel een goeie. dankjewel
Zorg ervoor dat jullie er allebei stralend uitzien bv het zelfde halsterkleur als je tshirt en zo is altijd. UItleggen wat je aan het doen bent en waarom , over je pony vertellen waarom hij zo reageerd en dat iedere pony anders is en zo... Er gewoon plezier in hebben!
van te voren goed nadenken over wat je wilt laten zien. Proberen een logische opbouw in je show te maken. Beginnen bij de basis en van daaruit uitbouwen. Het belangrijkste van alles is genieten en naar je paard luisteren. Kijken wat ie aanbied en van daruit verder werken.