Heb een verzorg paardje van 1j en 'n half..is verwaarloost geweest,gelukkig er terug bovenop gekomen.
Nu is de vraag grondwerk met 't paardje een goed idee - ook Schriktrining .. wat kan men nog allemaal doen?
Tips dank!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
T_hijs schreef:Ik loop met mijn jaarling veel in de bossen, laatst heb ik ook schriktraining gedaan ( Zie onderschrift) Verder poets ik gewoon met haar, en laat ik haar wennen aan dekjes, dekentjes enzovoort. & verder mag ze genieten van haar leven als jonkie.
KRLMA schreef:T_hijs schreef:Ik loop met mijn jaarling veel in de bossen, laatst heb ik ook schriktraining gedaan ( Zie onderschrift) Verder poets ik gewoon met haar, en laat ik haar wennen aan dekjes, dekentjes enzovoort. & verder mag ze genieten van haar leven als jonkie.
Vandaag voor het de 2de maal aan de longe gelopen, en wat schriktraining - voor beloning gaan wandelen ..
zou willen afwisseling doen..geen flouw idee wat 'k zou kunnen doen.
T_hijs schreef:Ik zou verder gewoon niet te veel rondjes laten lopen, en geen belastende dingen doen, verder veel afwisseling zodat het nog wel leuk voor ze blijft.
Shettepret schreef:Dat filmpje is echt geweldig!
Mijn veulen en jaarling (ze denken dat ze moeder en dochter zijn)
staan elke dag in de wei. Bij slecht weer op stal. De jaarling kan inmiddels haar
voetjes geven en leert nu dat vliegenspray niet eng is. Het veulen leert nu voetjes
geven (dat is overigens heel eng hoor!). Ze worden meerdere keren per week gepoetst
en gaan 1 x per maand met mij mee op een wandeling door het bos.
Meer doe ik niet met ze. Laat ze lekker baby zijn.
Dekens zijn ze gewend maar dat komt omdat ze met vliegendekens
staan. Mijn veulen gallopeerd zelfs naar me toe als ik met de dekens
aankom, hoezo gek van de vliegen.
Niet teveel doen dus. Uitgebreid borstelen vinden ze heerlijk en knuffelen op de wei.
ik ga ook zeer regelmatig in de wei zitten bij ze. Vinden ze geweldig!