als wat moet ik dit zien?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
[***] schreef:Mij eerste idee is: waarom loopt hij zo kort achter/naast jullie dat hij dit kan? Toen ik problemen had met die van mij is het eerste wat ik leerde dat ik mijn ruimte heb en dat hij daar enkel in mag als ik hem uitnodig. Dus ook tijdens het wandelen loopt hij een stuk achter mij. Sindsdien gaat alles véél beter.. En als hij op zijn plaats loopt zeg maar kan hij niet aan mijn handen
Ffortuna schreef:Ik zou een paard nooit achter je laten lopen, als er iets gebeurt heb je een paard in je nek. Je bent als mens/leider dominanter als je 'schouder aan schouder' loopt met je paard, waarbij je paard altijd de eerste stap moet zetten (op jouw commando).
TS, als het paard naar je toe komt om te snuffelen aan je hand (dus zijn hoofd naar je toebuigt) is dat inderdaad een teken van dominantie. Meteen het hoofd van je af houden (gewoon wegduwen, verder doen alsof er niks aan de hand is) en doorlopen.