Vertrouwen met grondwerk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xChoco

Vertrouwen met grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 14:32

Ik heb mijn pony nu 4 weken, ze is een merrie van 5 jaar en ongeveer 1.52m.
Ik wil nu beginnen met grondwerk om wat meer vertrouwen in elkaar te krijgen, alleen ze soms een beetje sterk.
Dus heeft iemand tips, en wat voor grondwerk ik het beste kan doen. Bijv. vrijheidsdressuur, lange lijnen, schriktraining enz.

Alvast bedankt :)

xChoco

Re: Vertrouwen met grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 10:17

Niemand?

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 10:26

De algehele omgang, dus gewoon de basis opvoeding is naar mijn mening het belangrijkste.
Dat zijn dus niet alleen de trainingen in de bak, maar dat begint eigenlijk wanneer je je paard al uit de stal of wei haalt bij wijze van spreken.

Qua training in de bak zou ik aanraden om te beginnen aan grondwerk aan de leadrope en daarnaast ook te gaan werken in vrijheid in een vierkant afgezette bak.

Van daaruit kun je dan gaan kijken naar bijvoorbeeld langelijnenwerk, of vrijheidsdressuur.

Ik vind het erg belangrijk dat een paard ook gemotiveerd is om zónder voedselbeloning wat voor jou te doen, daarom raad ik het af om direct te beginnen met VD, zorg altijd eerst dat je grondwerk goed zit :)

xChoco

Re: Vertrouwen met grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 22:28

Bedankt :)