een VD'block'??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LeonieL

een VD'block'??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 16:56

Net zoiets als een writersblock maar dan voor VD-paarden :+ :')
Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, maar ik probeer het toch maar.

Ik merk het steeds vaker bij naamloos. Als ik even niets van haar gevraagd heb tijdens het VD'en (omdat ik even iets weg moet leggen, of als rust) en ik wil daarna iets vragen dan staat ze 'vast'. Dan reageert ze nergens meer op. Ze loopt niet weg, ze is niet in paniek, maar ze staat ook niet op rust.

Als ik haar dan aan het halster pak en een stap loop, doet ze alles weer.
Heeft het met haar enthousiasme te maken?
Nu is mijn vraag dus,: Waarom zou ze dit doen, en als ze het doet hoe kan ik haar 'eruit' helpen. of beter nog, hoe kan ik het voorkomen?

xLeonie

Anoniem

Re: een VD'block'??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:44

Die van mij valt ook weg om het zo te zeggen. Bij hem is het gewoon z'n karakter .. als het moeilijk is, oninteressant of als hij niet weet wat hij ermee moet of hoe hij ermee moet omgaan dan sluit hij zich af van de wereld. Bij VD'en is dat geen probleem, moet ik hem gewoon weer wakker maken .. Erger is het als het is omdat hij schrikt van iets of zich niet op z'n gemak voelt ofzo, als ik dan te hard push ontploft hij en zit ik in de sh*t :+

Ik weet niet of het bij die van jou hetzelfde is .. maar hier is het dus interessant houden .. En als het gebeurt doordat je even weggeweest bent ofzo weer wakker maken ... Als ik merk dat die van mij wegvalt dan praat ik tegen hem en vraag een tructje dat hij leuk vindt om te doen en wat makkelijk is (ofwel flemen, ofwel neen-schudden). Als hij niet meteen reageert kriebel ik eens op z'n hoofd/neus, of ik spring wat ofzo .. en dan vraag ik het nog eens opnieuw. Zodra hij het trucje doet weet ik dat hij wakker is en kunnen we weer verder :+

Toevallig in het topic in mijn onderschrift staat zo'n filmpje, bij het voetballen .. had ie echt géén interesse in gisteren .. en dat merk je duidelijk :+

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 20:09

Ik blijf het verbazingwekkend vinden om te zien hoeveel Cobe en naamloos op elkaar (lijken) te lijken. Ik ken Cobe natuurlijk niet persoonlijk, maar uit de verhalen die je verteld, herken ik veel in Cobe. (ook de lijst die je op je profiel hebt staan kan ik opvallend vaak met 'ja' beantwoorden.)

Maargoed.
Ja, dat zou het kunnen zijn, iig goed om te weten dat naamloos niet de enige is.

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:03

Ja! :oo heel herkenbaar! Ik had het laatst ook al in een HK-topic aangeslingerd, maar niemand wist wat het was, of waar het vandaan kwam!
Maar dat probleem heb ik dus ook, dan staat hij ineens 'dom' voor zich uit te staren, en dan ineens word hij wakker...

duinmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:20

Misschien gewoon heeeeel entousiast *\o/* reageren als paard even naar je kijkt,
of proberen paard een brokje te laten pakken(als ze daar geintereseerd in zijn :P ) om de aandacht te trekken...

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:23

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 20:16

Ja. ik heb even gekeken, ze is volgens dit schema idd introvert. Geen twijfel mogelijk.
left of right brained kan ik niet goed zeggen. ze heeft van allebei de rijtjes wel wat. (als ze rustig is is ze ook echt rustig, maar als ze dan ergens van geschrokken is word ze heel nerveus.)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 01:10

ze kan ook van alles wat hebben ;)

Mijn paard is van nature RB maar tegenwoordig ook vaak LB overigens wel Extravert.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 01:11

Als ze bang is, kan ze idd RBI worden. dat is dus de verklaring dat ze niets meer doet.
Ze wil wel, maar ze kan niet.