Kort verhaal: singelwonden/singelproblemen .. Nooit een nijdige pony maar nu dat hij al een hele tijd geen singel meer omgehad heeft wel een héél stuk meewerkender. Ik heb echt het idee dat hij niet geen bijten of dergelijke vertoonde als reactie op het ongemak, maar dat hij het toch geen leuke ervaring vond, die singel, en daarom zo weinig mogelijk moeite deed qua lopen.
Nu heb ik hem zover dat hij zich goed geeft met longeren, hij werkt goed mee en doet echt z'n stinkende best vind ik. Nu longeren we gewoon, dus aan halster/hoofdstel maar zonder hulpmiddelen. Mijn uiteindelijke doel is om met een longeersingel te werken en op die manier met dubbele longe & lange lijnen enzo te kunnen werken. Maar vandaag bekeek ik hem nog eens goed en ik weet het toch niet ...
Zo ziet het er nu uit:

Hier is dus sinds oktober 2010 geen singel meer rond geweest ... Alles zijn oude wonden zeg maar (ook niet allemaal door mij veroorzaakt hoor

Meeste zullen zeggen van "probeer het eens en dan weet je het" .. maar ik wil hem niet terug pijn doen