Maar hij heeft een vriendinnetje waar hij mee samen staat, en zij valt tegenwoordig zo'n beetje uit de boot. Ze is niet zo geschikt voor endurance als de andere 2, heeft haar bouw (en karakter een stukje) niet mee voor het echte werk, en blijft nu wat vaker staan. Op zich is dat geen probleem, 24/7 buiten met vriendje(s) enzo, ze heeft het niet slecht ... Maar ik merk wel dat als ik met [***] bezig ben dat ze altijd in de buurt hangt .. soms laat ik haar gewoon erbij en dan gaat ze alles eens onderzoeken enzo (terwijl ze eigenlijk van elke scheet schrikt

Ik zit al een tijdje met het idee te spelen, toen het slecht ging met [***] wat meer maar toch, om te vragen of ik met haar niet ook aan de slag mocht. Vandaag kwam geheel toevallig het gesprek daarop en ja, het mag!

Maar dan zit ik hier nu: waar begin je? Hoe begin je?
Ik ga ook geen heel trainingsschema uitwerken want ik weet niet wat & hoeveel ik met haar ga doen. Mijn eigen pony blijft natuurlijk altijd de nummer 1 .. maar als ik klaar ben met hem kan ik haar nog wel eventjes erbij nemen bijvoorbeeld .. Dus ik zoek eigenlijk een manier om spelenderwijs haar goed te leren kennen en haar te laten wennen aan allerlei dingen ... tussendoor wat longeren enzo zodat ze ook werkt, misschien wat loswerken etc. maar dat zie ik nog wel.
Maarja, zoals ik al zei: ik zit hier nu ..
En waarom? Omdat het een héél ander type paard is dan [***]. Moesten we Parelli denken dan neigt ze, voor zover ik haar ken, het meest naar RB extrovert .. terwijl [***] een LB introvert is. Dus ja, lekker leerzaam in ieder geval

Zoals je ziet, veel vragen ... en nog geen antwoorden

Ik wil het sowieso wel proberen, voor haar, en ook voor mij .. lijkt me wel interessant om eens wat met een ander paardje bezig te zijn

Het onderwerp in kwestie:

Zoals ik zei: ze vindt het best wel interessant allemaal