Dubbele longe icm longeerhulp

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AmazingGirl

Dubbele longe icm longeerhulp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 14:40

Hoi allemaal,

Ik longeer mijn paard wel eens met de zogenoemde longeerhulp.
Dat "touw" wat tussen de voorbenen door over de rug loopt.
Dit doe ik met de enkele longe.

Nu longeer ik ook wel eens met de dubbele longe.
En nu dacht ik.... kan je ook de longeerhulp gebruiken in combinatie met de dubbele longe?
Of is het dan dubbelop?

Graag jullie reactie.

DiamondHorse

Re: Dubbele longe icm longeerhulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 14:41

Daar zie ik nou totaal het nut niet van in...ik zou zeggen Dubbel op!! :D

AmazingGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 14:42

Hihi, duidelijk.
Hoe kan je dan het beste de dubbele longe bevestigen zodat je hetzelfde effect krijgt?
Dus lang en laag?

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 14:44

De dubbele longe door de onderste ringen van de singel halen, dan door het bit, tussen de voorbenen vast zetten. Ik vind dit veel fijner dan de longeerhulp. Dat ding zaagt in de mand, heel verschrikkelijk!

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 14:56

Suzan_bobar schreef:
De dubbele longe door de onderste ringen van de singel halen, dan door het bit, tussen de voorbenen vast zetten. Ik vind dit veel fijner dan de longeerhulp. Dat ding zaagt in de mand, heel verschrikkelijk!

Ik zet helemaal niets vast tussen de benen :n , je trekt ze alleen maar op de voorhand, nee hoor!
Gewoon de lijnen door de middelste ringen van de singel en dan aan het bit vast clippen! De buitenste lijn komt over de rug naar de Longeur en wat verder in de africhting kan je er voor kiezen om de buitenste lijn achter de kont van het paard langs naar de longeur te doen! (Die methode gebruik ik zelf overigens nooit)

Als de longeerhulp volgens jou zaagt in de mond dan heb je hem waarschijnlijk te strak zitten (Ik heb hem ook en ik gebruik hem zelf ook met regelmaat ;)

AmazingGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 15:01

Moet eerlijk zeggen dat de longeerhulp bij mij ook nooit zaagt. Vind hem fijn ten opzichte van andere hulpteugels.
Maar ik zit nogal altijd te kijken wat nu de fijnste manier is om de dubbele longe te bevestigen.
Meestal doe ik het inderdaad net als DiamondHorse zegt, gewoon door de middelste ringen rechtstreeks naar het bit.
Gebruik de buitenste lijn wel achter de kont van mijn paard door.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:50

DiamondHorse schreef:
Suzan_bobar schreef:

Ik zet helemaal niets vast tussen de benen :n , je trekt ze alleen maar op de voorhand, nee hoor!
Gewoon de lijnen door de middelste ringen van de singel en dan aan het bit vast clippen! De buitenste lijn komt over de rug naar de Longeur en wat verder in de africhting kan je er voor kiezen om de buitenste lijn achter de kont van het paard langs naar de longeur te doen! (Die methode gebruik ik zelf overigens nooit)

Als de longeerhulp volgens jou zaagt in de mond dan heb je hem waarschijnlijk te strak zitten (Ik heb hem ook en ik gebruik hem zelf ook met regelmaat ;)

De teugel hing los tussen de benen door. Moest uitkijken dat hij er niet in liep. Vind het echt een onding. En dubbele lijnen die je paard op de voorhand trekken, dan doe je iets niet goed. Ik zet hem ook niet steeds zo bij, maar als je hetzelfde effect wil hebben als de longeerhulp, kom je er op die manier het beste bij. Dat was toch ook de braag van TS?

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:39

Suzan_bobar schreef:
En dubbele lijnen die je paard op de voorhand trekken, dan doe je iets niet goed.

Klopt!! En er zijn jammer genoeg nog steeds heel veel mensen die dat idd niet goed doen...

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:39

Maar goed, dat was de vraag ook niet van TS. Je zou een discussietopic op moeten starten ;)

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 07:23

:O Als dit al onder de noemer discussie valt.....