VD les verslag: kan mijn bejaarde pony nog…? JA DAT KAN ‘IE!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

VD les verslag: kan mijn bejaarde pony nog…? JA DAT KAN ‘IE!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 21:22

Na lang wachten was het dan zo ver, vandaag heb ik met Lola een lesje vrijheidsdressuur gehad van Hannah (H_Nalanta van http://www.everyoneweb.com/NALANTA/). *\o/*

Ik deed en doe al wel veel met de clicker, maar liep voor mijn gevoel toch een beetje vast waar het om het aanleren van trucjes ging. Ik wilde dus graag een ‘boost’ zodat ik daar mee verder zou kunnen, en dat is zeker gelukt!

Nadat Hannah even had gekeken of de timing goed zat met het clickeren (gelukkig wel :D ) zijn we dus met de kunstjes aan de slag gegaan.

Hoewel ze er zo nu en dan even van moest zuchten, deed Lo gelukkig fijn mee. Ze vond het maar een beetje maf dat we zo enthousiast stonden te juichen zo nu en dan, maar ze deed het toch maar mooi.

De jambette kende ze al, en die wilde ik heel graag uitbreiden naar de Spaanse pas. Daar zijn we dus eerst mee begonnen. Van één, naar twee, blijven lopen, naar zelfs drie… Er zaten ook echt al een paar ‘mooie’ passen bij, dus ik ben heel trots!

Ook hebben we gewerkt aan het kusje geven, daar had ik nog nooit wat aan gedaan. Ging superleuk, van de handtarget naar ‘hand likken’, hand steeds iets hoger en op het laatst zonder hand op mijn wang. Zeker de stap van met hand naar zonder hand was wel even lastig, maar we zijn er goed doorheen gecoacht door Hannah, dus ik heb twee echte lebbers in m’n gezicht gehad. :D

Ondertussen zelfs nog even met de skippybal gespeeld, die Lo nog een beetje eng vindt. Ging toch best heel netjes, vanuit de jambette kan ik haar de bal met haar voet laten aanraken (waarbij ze steeds bijna schrok van zichzelf). Ze wilde nog niet zelf naartoe lopen, daar hebben we nog aan gewerkt door de bal te laten ‘wijken’ (wegrollen).

We zijn bijna anderhalf uur bezig geweest! Ik had gedacht dat Lola al lang zou afhaken, maar dat was dus helemaal niet het geval. Hannah kan heel handig overal wel zo lang mee doorgaan dat je even door moet vragen tot het goed gaat, maar gaat dan weer even met een heel ander kunstje aan de slag. Het eerste kan dan even bezinken voordat je er verder mee gaat.
Ook was het heel goed dat ik op m’n vingers werd gekeken: niet steeds voor hetzelfde belonen dat in de goede richting gaat, het moet ook steeds ietsje méér zijn.

Resultaat: drie Spaanse passen achter elkaar, twee zoenen, gevoetbald en ik kan zelf met een heleboel aan de slag! *D

Voordat ik Hannah naar de bus heb gebracht, heb ik Lola en haar maatje even naar de wei gebracht... Daarbij wist Lola weer even een bijster goede indruk te maken door niet gewoon mee te lopen zoals ze ALTIJD doet, maar door eigenwijs bij de eerste pluk gras te blijven hangen die ze tegenkwam. :roll: En daarna samen met haar maatje sprintjes trekken en bij het het staan brullen waar hun andere maatje bleef (die was nog even rijden). :+

Hannah, ik vond het hartstikke leuk en heb een hoop opgestoken dus nogmaals bedankt!!

Een fototopic volgt vast snel. :D
Laatst bijgewerkt door Elanor op 21-05-11 21:31, in het totaal 3 keer bewerkt

Nachtlampje

Re: VD les: kan mijn bejaarde pony nog…? JA DAT KAN ‘IE!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:27

Wat super dat het zo goed ging :D Ik ben benieuwd naar de foto's :)

Tammy_

Re: VD les: kan mijn bejaarde pony nog…? JA DAT KAN ‘IE!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:31

ik ben benieuwd naar de foto's, leuk dat ze op haar leeftijd nog zo lekker meedoet :D

VD_NH

Re: VD les verslag: kan mijn bejaarde pony nog…? JA DAT KAN ‘IE!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:34

leuk

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 09:02

Super :D ik wil ook zo graaag, maar mijn groep pony's zijn heel ziek :(:)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 14:57

Wat leuk geschreven, was erg gezellig. :D