Ik ben al een tijdje bezig met vrijheidsdressuur. Hij kan de basis al en hij kan Flehmen. Nu ben ik met hem bezig met het buigen. Ik leer het hem aan door me hand als target te gebruiken en dan onder zijn buik houden. Ik houd me hand nu een klein stukje achter zijn voorbenen alleen lijkt het alsof hij niet lening genoeg is en niet bij mijn hand kan komen. Zou dat kunnen of vind hij het gewoon niet leuk? En als het wel zo is dat hij daar niet 'lenig' genoeg voor is hoe kan ik hem dan leniger maken?
nadine_yvana
Geplaatst: 16-05-11 12:18
De overgang van flehmen naar buigen is vrij groot. Begin eens met de jambette of op het blok staan.Belangrijk bij de buiging is ook dat je paard de spagaat kent, dat maakt het minder zwaar voor hem en kan hij zijn evenwicht beter behouden. De buiging mag ook niet in een keer te diep gaan en dit kun je ook niet verwachten van je paard. Ik heb het met mijn paard heel rustig opgebouwd en hier zijn maanden overheen gegaan. Als hij zijn hoofd in de goede richting buigt is dat eerst al genoeg en zo verder uitbreiden. Uit je bericht begrijp ik dat hij al wel kan targetten, dus dat is mooi meegenomen. Probeer hem ook eens lekker los te laten lopen voordat je met VD begint. Succes!
Nelson17
Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-11 12:20
Dankje, dan zal ik eerst maar de jambette aanleren