over enthousiastte pony met vd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

shariff25

over enthousiastte pony met vd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 16:58

hallo iedereen

mijn pony vind zo leuk dat hij te enthousiast word en alles wat hij kan dus te gelijk wil doen maar zou niet weten hoe ik dat nou op een goede manier kan oplossen
iemand tips

groetjes

Pumpkins

Re: over enthousiastte pony met vd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:02

Zou je iets specifieker kunnen formuleren waar je precies problemen mee hebt? Is het tijdens rijden bv. of in de omgang en wat doet je paard dan precies uit enthousiastme? Hoeveel beweging krijgt hij of staat hij op stal?

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:03

Heb er hier ook last van ;) Vooral sinds ik hem enigsinds weer vertrouw en hem los durf te laten in de bak. Elke keer als hij iets goed doet maakt hij een giga zwaai met zijn hoofd omdat ie het zo leuk vind! Gelukkig weet hij ook dat het klaar is op het moment dat ik hem weer vastklik, en doet hij weer rustig.

Ik denk dat het ook een beetje gewenning is. Tijger vond het ook altijd super maar die is ook bedaard. Als ze het spelletje eenmaal goed doorhebben weten ze ook wanneer ze wat krijgen en dat het geen zin heeft om alles te gelijk te doen.

Ik ga ervanuit dat je een clicker gebruikt?

shariff25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 17:11

nou als ik bezig ben met de vd gaat die alle oefeningen die hij kan doen :s en beloon hem ook niet dan maar hij blijft het gewoon doen met rijden geen problemen beweging genoeg dus geen idee

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:12

Het is hem denk ik nog niet duidelijk wanneer hij een beloning krijgt en wanneer niet. Dit zou vanzelf allemaal op zijn plaats moeten vallen maar daarvoor moet je zelf ook consequent zijn en duidelijk tegenover je pony. Na een tijdje zal die vanzelf denken van oohhhja....

shariff25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 17:14

ja daarom beloon ik hem ook niet als hij zo doet en laat hem dan eerst weer tot rust komen en probeer het dan weer op nieuw, want met boos worden help je het alleen maar tegen lijkt mij

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:20

Nee, dat helpt niet nee. Wat bij mij wel heel erg helpt is je pony bezig houden. Dus niet, kunstje, en dan denken wat zal ik nou weer is gaan doen. Want dan krijgt je pony veelste veel tijd om na te denken. Na een tijdje kan je dit wel gaan doen maar in de eerste tijd moet je pony het gewoon goed doorkrijgen en kan je hem beter ook gewoon bezig houden.

Dus goed bezig houden zodat hij niet eens de tijd krijgt om zelf wat te bedenken. En eerst tot rust laten komen hoeft ook niet, gewoon hup! kunstjes kunstjes! houd dat hoofd denkend. En als hij niet meer oplet wat jij aangeeft, dan kan je hem wel even tot orde roepen, eventjes je stem verheffen, of even bij het halster pakken, zodat weer op jou let en dan weer aangeven wat je wilt.

shariff25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 17:23

okee zal het is proberen hij is gelukkig wel leergierig dat scheeld een hoop maar ook heel snel afgeleid en soms wat dominant maar daar hou ik wel van alleen als je bezig ben soms wel vervelend maar tog heel leuk :D bedankt ieder geval

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:25

aah vrijheidsdressuur, nee daar heb ik geen verstand van. Sorrie maar ik had de vd in je kopje niet gezien. succes