Een van onze paarden is een hele lieve knuffelige reus, we hebben hem zo'n 14jaar nu.
Er is echter een probleem: geduld is niet zijn sterkste kant, en omdat hij verder heel braaf en lief is zien wij (denk ik) soms wat te vaak kleine foutjes door de vingers. Ik zet hem bijvoorbeeld niet zo snel op zijn plaats als andere meer vervelende paarden wanneer hij bijvoorbeeld (sporadisch) dribbelt of loopt te trekken met wandelen of de bak in rent met mij nog aan het touw

Het grote probleem is nu dat hij zijn stal IN dendert, ik ben bang dat ik klem kom te zitten tussen hem en de deur dus we laten hem los voor de deur. Vroeger liep hij braaf tot daar en hupte dan zijn stal in. Nu we op een nieuwe stal staan dramt hij tot voor zijn stal en schiet vervolgens als een IDIOOT naar binnen. (stal uit is overigens geen probleem)
Ik moet er even bij vertellen dat dit paard waarschijnlijk (volgens fokker) heeft klem gezeten in een deuropening en het dus niet 100% drammerigheid is.
Goed... de vraag, hebben jullie tips over hoe ik met hem aan de slag kan gaan om in ieder geval het ongeduldige en drammerige eruit kan krijgen?? zodat hij op zijn minst tot voor zijn stal braaf stapt en hopelijk dan ook nog relatief rustig naar binnen gaat (nu vliegen de vonken er echt vanaf en hij stoot ook vaak zijn heup aan de deur wat weer tot extra stress lijdt elke keer)
Ter info, paard deed veel erger toen wij hem kochten, ging in galop vanaf het begin van de gang

Maar goed het zou fijn zijn om hem OOIT toch eens lekker rustig op stal te kunnen zetten.
kleine edit: we lopen NOOIT samen met hem de stal in, dan schier hij in de stress en hij kijkt niet goed uit over wat (of wie) hij dan heen rent