schriktrail

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxxxxx2000

schriktrail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 19:03

hee, doen jullie wel eens een schriktrail, en wat voor voorwerpen gebruiken jullie daarbij?

Dilan1993

Re: schriktrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:43

Echt een parcours doe ik niet. Heb laatst wle geoefend met een paraplu. En had twee hindernissen naast elkaar gezet,, waar m'n paard voorwaarts en achterwaarts tussendoor moest. Heb 'm ook een keer over een zeil laten lopen, dat vast lag onder twee balkjes.

En als ik buiten met 'm wandel kom ik alledaagse dingen tegen als plassen, vlaggen, vrachtwagens, trekkers en waaierende bloemen. Vooral dat laatste vind ie heel eng :))

ponytricks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 23:32

wij doen regelmatig een schriktrail met onze pony's. We doen dit om ze als we weg gaan op
een buitenrit, dan al wat meer gewent zijn. Wij zetten allemaal verschillende dingen in het land en gaan stap voor stap bij de voorwerpen langs. deze voorwerpen variëren van paraplu tot vlaggetjes, een grote parasol, zo gek als je maar kan bedenken.

Muis88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:32

Ik wil ook nog eens schriktraining doen met me pony dus lees even mee :D

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:41

hey!

Wat leuk, nog meer mensen die hun paarden langs verschrikkelijke enge en doodsgevaarlijke obstakels leiden... 8-)

Pff, ik gebruik ook vanalles en maak er dan een echt parcoursje van in de bak.. Inderdaad balkjes waar die langs moet of over moet, pionnen ( liggend en staand, want liggende pionnen zijn toch echt gevaarlijker dan staande pionnen :') ) een oud wapperend zeil waar hij over en onder door gaat, een paraplu, maar ook een poeltje water ( effe met de brandslang een natte en niet te vergeten, verschrikkelijke enge donkere plek in het zand maken) maar ik zet of leg ook wel eens een fiets in de bak, belletje laten rinkelen, of fiets en paard naast elkaar leiden.. ( gegarandeerd eng hoor!) oja, en de voetbal... maar die vind hij zo eng...als hij al ziet dat ik hem pak gaat hij met zn hoofd omhoog zo van.."Echt niet! Weer dat enge ding...!!!" ik gooi de bal in het zand voor hem, achter hem of heel hoog in de lucht... tuurlijk moet je dit opbouwen en belonen als hij relaxd blijft of naar het enge object toe gaat...

Veel bibber en bries plezier gewenst!!!

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:44

Ik heb 1 voordeel van de manege waar ik sta, de hond daar blaft je de oren van je hoofd. Resultaat: "Ik kwam laatst een hond tegen toen ik buiten aan het wandelen was met m'n paard. De hond begon te blaffen, m'n paard keek ernaar van 'hou toch je waffel' en bleef een hele tijd zo staan kijken" _O-

Gineke
Woonplaats: Vlakbij de Drunense Duinen, de Efteling en mijn pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 00:43

ik deed vroeger vaak een schriktrail met mijn pony (al kende ik het woord toen nog niet en heette het 'normaal blijven doen bij enge dingen'). Uiteindelijk kon ik mijn pony (fjord) overal mee naartoe nemen, hij was werkelijk nergens meer bang van.

Achteraf was ik er heel erg blij mee, al vonden mijn paardenvriendinnen dat het maar raar was. Rond oud en nieuw (ook de dagen er voor en er na) werden en heel vaak losse rotjes afgestoken. het is me toen een paar keer overkomen dat er 'kwajongens' een rotje onder mijn pony gooiden terwijl ik er op zat. IDIOTEN! maar goed, mijn pony bleef volledig stoicijns en stapte gemoedelijk verder. Geweldig!

PS Even voor de duidelijkheid: ik neem aan dat iedereen snapt dat ik dat met die rotjes niet zelf geoefend had. Ik ben dan weer niet zo iemand die voor zn lol vuurwerk onder zn pony legt...