clickertrainig lukt niet echt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

caaramel

clickertrainig lukt niet echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 16:32

ik ben begonnen mijn geitje met de ckicker te trainen en normaal is het daarbij de bedoeling dat je eerst de het geluid van de clicker associeert met beloning. maar dat is nu juist het probleem. ik train mijn geitje al langer (niet met de clicker) en ze probeert van alles te doen om eten te krijgen. maar gewoon rustig wachten op een klik zit er niet in. ze denkt enkel dat ze even moet wachten om te mogen eten of dat ze gewoon eten krijgt. Heeft iemand tips???????????????

TurdusMerula

Re: clickertrainig lukt niet echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:35

Hoe heb je nu de bridge geprobeerd erin te krijgen?

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:36

Zoiezo oefenen met respect krijgen voor jou, hij mag het niet zomaar uit je handen grissen.

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:45

Er de tijd voor nemen, met de clicker en lekkers gaan zitten en je geit in de gaten houden. Na een tijdje krijgt ze wel door dat al haar pogingen niet helpen, en net op die ene seconde dat ze stilstaat om daarover na te denken clicken en belonen. Dan ga je dus eigenlijk clicken voor netjes stilstaan. Daarbij leert ze dan vanzelf dat na de click een beloning volgt en ga je later verder met andere oefeningen.

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 20:22

swaatjuh schreef:
Er de tijd voor nemen, met de clicker en lekkers gaan zitten en je geit in de gaten houden. Na een tijdje krijgt ze wel door dat al haar pogingen niet helpen, en net op die ene seconde dat ze stilstaat om daarover na te denken clicken en belonen. Dan ga je dus eigenlijk clicken voor netjes stilstaan. Daarbij leert ze dan vanzelf dat na de click een beloning volgt en ga je later verder met andere oefeningen.

dat hed ik geprobeerd maar het enige dat ik er mee opschoot was dat ze leerde stilstaan. die clicker? daar snapt ze nog niets van.
zou het misschien kunnen dat mijn geitje doof is? hoe zou je dat kunnen weten?

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:52

Dat zou je nou dan toch wel moeten merken. Ga ergens staan waar ze je niet ziet en roep d'r, schud met eten, wat dan ook. Als ze komt uit haarzelf, dan hoort ze. Ga desnoods achter haar staan en laat een ballon keihard knallen. Als ze schrikt, :P nou dan hoort ze wel hoor

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 08:49

maar het andere geitje en de kippen horen het zeker. Nora (mijn geitje dus) zou ook aan hen kunnen zien dat ik roep

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:45

Probeer dan de ballon, of neem haar apart, doe iets waarvan je weet dat ze alleen reageert als ze zou kunnen horen. Zet haar bijv op een landje apart, wacht tot ze wegloopt van jou en schud dan met een bak met eten achter je rug. Als ze in een keer terug komt gerend dan hoort ze.

Maar nogmaals, dat zou je nu wel merken, en niet alleen bij de clicker training. Een dier dat doof is reageert anders dan een dier met gehoor.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:49

Wat je ook kan doen is gewoon de normale kunstjes doen, en dan voor de beloning de click geven. Dan gaan ze dat vanzelf er ook wel mee associeren :)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:51

Ik snap het niet helemaal Pluttersput, zou je het verder uit kunnen leggen? Het is toch logisch dat je klikt vóór de beloning?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:56

Dat klopt helemaal, ik zie dat ik het heel dubbel heb geschreven.
Ik bedoel dus dat je een oefening vraagt, gaat het goed: click-brok. Gaat het niet goed, dan doe je dus niets :)

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 15:04

zal ik proberen, bedankt