vd met geitjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

caaramel

vd met geitjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 18:30

ik heb (nog) geen paard maar wel twee geitjes.
met de ene kan ik echt veel doen (borstelen, ze kan knielen, op haar achterbenen staan, aan de leiband lopen, over een hindernis springen)
maar nu weet ik eigenlijk niks meer om te doen. ik zou ze wel graag leren liggen maar ik zou niet weten hoe.
iemand ideeen? :) :) :) }:0

TurdusMerula

Re: vd met geitjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:33

Ook met een geit kun je clickeren. :j

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:34

Geiten zijn heel erg slim, ze zijn makkelijk te trainen :j Veel boeken lezen en op internet kijken hoe een clickertraining in zijn werk gaat ;)

marysa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:39

jaaahhh i'm not alone!!! mijn geiten kunnen best veel ... wat mijn geitje heel leuk vond was een bank of 2 baken tegen elkaar zetten en er een brede balk over leggen en dan balanseren. (gewoon eroverheen leiden kunnen ze toch wel) er is nog een grappige moet je zelf (of een helper) om de grond gaan liggen (zegmaar paardje stand) en je geit erop laten springen.. met het liggen liet ik haar haar een voetje geven en duuwde ik haar heel voorzichtig om waardoor ze uit haar evenwicht kwam en door haar knietjes ging en ook ging liggen.. dit vaker gedaan op commando "lig'' en dann tik ik op de grond en dan gaat ze liggen... nog meer vragen ... ik weet namelijk nog veeeeeeeeeeeeel meer!

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 09:55

ik dacht ook datik alleen was blij dat ik niet alleen
luisteren geiten wel naar gesproken opdrachten? bij mij lukt dat niet
vertel nog maar veel meer :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 10:05

Ken je het principe van de clickertraining?
Lijkt me een goed idee als je je daar in gaat verdiepen, dan zul je merken dat je opeens wel een geïnteresseerde geit hebt! :j

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 10:14

ik ken het principe
maar ze luistert wel naar mijn gebaren
bv mijn gesloten hand (met eten) op de grond leggen, dan knielt ze

marysa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:15

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 22:09

wauw mijn geitje slaapt niet zo bij mij hoor en ik heb ze nog maar één keer in de kruiwagen gekregen (loopplank ertegen en ze er dan zelf in laten lopen) maar achter mij aan klimmen zou ze toch beter doen
het lukt me ook niet om echt aan haar buik te komen en haar achterbenen zijn ook een heikel punt toen ik die vandaag wou pakken schopte ze achteruit en sprong weg ik snap het niet op sommige punten vertrouwt ze me volledig en andere niet (of zou ze het alleen maar niet leuk vinden?)

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 22:28

welke trucjes zou je kippen allemaal kunnen leren?
of een combi trucje? iets met een geit n een kip?

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:48

Super vet, ik krijg ineens leuke ideeën

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 19:54

wat voor ideeen?

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:24

Dat ik dat ook ga proberen x'D

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:36

Kippen clickeren is echt lachen, heb ik wel eens gedaan. Je word gewoon niet boos op zo'n dier. Geiten kunnen je in principe alles leren wat je een paard ook kan leren met VD. Ik zou aporteren gaan leren, dat hij een emmer aporteert. ALltijd makkelijk en nog leuk ook!

Maar als je helemaal tijd over hebt moet je het eens proberen met een goudvis, die kun je ook veel meer leren dan je denkt (goldfish training -> youtube)

edit: als je met 2 dieren wilt gaan trainen leer je elk dier eerst idividueel aan wat hij moet doen. Kippen kun je leren volgen, *liggen* en een parcoursje afleggen, en dat ze ergens tegen aan pikken. Erg leuk en goed om je clicker niveau op te krikken.

Dus als de geit stil moet blijven staan en de kip op de geit moet springen leer je de geit eerst stil staan en de kip leer je om op een lage verhoging (die je steeds hoger maakt) te springen. Liefst met een kleetje erop, zodat je straks dat zelfde kleedje bij de geit kunt gebruiken.

Als de geit goed stil kan staan (op commando) ga je er datzelfde kleedje op leggen zodat de geit daar aan went. Daarna kun je bijvoorbeeld met een pak suiker de geit laten wennen aan gewicht, en als beide dieren hun kunstje kunnen ga je het voorzichtig combineren.

En het allerbelangrijkste: STOPPEN OP HET HOOGTE PUNT! dus als het 1x super goed is gegaan (kip springt op kleedje bijvoorbeeld) belonen stoppen en later op de dag of volgende dag weer proberen.

Niet te lang door gaan dus

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 20:53

bedankt
kopen jullie de clicker? waar? of kan je ook iets anders gebruiken?
(ik heb niet echt een vrij budget, als mijn ouders iets onnodig vinden mag ik het niet kopen. andersom geldt het natuurlijk ook :) ) of ik moet heel goede argumenten voor hebben