Ik ben nu zo ver dat ik [naam] (een 8jarige, onbeleerde shetlander) een beetje kan longeren.
Ik ben begonnen toen ze netjes in de paddock/wei (we gebruiken een weiland als paddock omdat we er toch meerdere hebben en deze mag lekker vertrapt enzo worden..) rondjes om mij heen liep ipv. keihard door die paddock te crossen. en toen deed ik voor de gein 2 halstertouwen aan elkaar en klipte die aan het halster.
Ze bleef (ontspannen, met d'r hoofdje netjes omlaag, rustig maar mooi drafje) rondlopen.
Ik heb nog niet gegaloppeerd en nu dus mijn vraag:
Wanneer kan ik ECHT gaan beginnen met het galopperen?
En ze vind de stap heel lastig, hoe kan ik dit goed met haar oefenen?
Ik heb iemand er naast laten lopen maar zodra die wegliep ging ze weer sloffen of draven...
Ik heb een zweepje met een touwtje eraan om van die 'klappende' geluidjes te maken maar née ik sla haar niet.
En ik gebruik goed mijn stem, ze kan wel op commando van draf naar galop, van galop terug naar draf en halthouden etc. en ook wel naar de stap maar dan gaat ze stilstaan/sloffen en als ik haar iets aanmoedig weer draven.
Ze is wel zo ver dat ze niet 'uit zichzelf' in galop springt en galoppeerd (bijna) altijd op de goede galop, voor de mensen die hier iets aan hebben.
Edit: Ik heb géen longeersingel of dubbele longe of whatever, alleen een halster, een hoofdstel , een zweepje , een longeerlijn en een pony