Voltigelessen opzetten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

coco84

Voltigelessen opzetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 11:45

Hallo,

Waar ga ik beginnen _O-

Ik geef al een aantal jaren les op een manege, en zie dat sommige kinderen wel wat meer willen dan alleen maar paardrijden. Nu schiet mij opeens een naar mij idee een geweldig plan te binnen.
Voltigelessen!
Nu komt mijn grootste probleem, ik zelf heb nog nooit aan voltige gedaan en op onze manege is het er ook nooit van gekomen. Heb zelf wel jaren op selectie turnen gezeten.

Ik zelf zit te denken aan een introductieweek in de zomervakantie, leuk prijsje van maken en de kinderen kennis maken van de voltigesport.

Waar begin ik mee? > Zelf een aantal lessen bijwonen op een vereniging etc.
Ga ik gelijk alles aanschaffen? Of valt er zelf aantal dingen van te maken? Mij lijkt dat een singel sowizo een pre is en ik die singel dan maar uit het geld van de inschrijvers moet halen. Moet er perse tijdens een introductieweek zo'n voltigeton aangeschaft worden of kan het grondwerk ook prima op de grond?

Heb zelf al een aantal site's bezocht en me eigen ingelezen, ben naar demostratie's geweest. De motivatie is er in iedergeval!

Wie helpt mij op weg met een opzetje van een introductieweek? Waar moet ik goed op letten?
Alle tips zijn erg welkom!

Hoop dat het een beetje duidelijk is, dus brand maar los!

TurdusMerula

Re: Voltigelessen opzetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:12

De KNHS heeft een instructeurscursus voltige, als ik mij niet vergis. :j

Utrolig

Re: Voltigelessen opzetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 18:28

Zorg ervoor dat je verzekerd bent!! Ik weet niet zeker of je ook verzekerd bent als je gewoon rijinstructeur bent en geen voltige instructeur. Wij hebben het ook op de manege opgestart en het loopt echt leuk. Vooral voor kinderen, om te beginnen.
Je kunt voor kinderen ook poestmiddagen/toiletteer middagen organiseren, met aan het einde een spel te paard.

Kazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 18:35

Ga zelf een aantal lessen volgen, zodat je een beetje weet waar je op moet letten.
Een goede singel is wel nodig, dus koop niet zo'n ding van 100 Euro.
Een ton is wel bijna noodzakelijk, omdat je hiermee je paard spaart. En zeker in het begin, als alles aangeleerd moet worden, kan dat beter eerst op een ton dan meteen op een (wellicht onervaren) paard. Een ton hoeft niet duur te zijn, maar je moet handige mensen kennen :) . Uiteraard kun je ook oefeningen op de grond doen, wat voor jou, met een turnachtergrond, geen probleem moet zijn.