Ik doe nu al een poosje VD ,maar ik heb wat probleempjes waar ik tegenaanloop.
Ik doe VD met 2 paarden.
Paardje 1 :
Die kan nu zo goed als jambette met haar linkerbeen ,maar rechts slaat ze minder uit...hier oefen ik mee ,maar hebben jullie nog
1. Tips om rechterbeen >jambette beter te maken.
We waren al wat verder met spaanse pas aan het oefenen die al redelijk lukt MAAR ik doe het per kant zegmaar.. En links gaat erg goed MAAR...
2. Ze gaat mini voltes lopen

3.Ik probeer haar nu iets simpels aan te leren ... zoals touchen ,maar het lukt echt niet ... Ze snapt het niet

4. Ze lijkt iets dante snappen ,maar als ik haar dan omdraai ofseu lijkt ze het te vergeten

Ik had haar namelijk schudden geleerd en toen ik het achter mekaar oefenende lukte het en telkens gewoon geclickt op het goede moment en toen draaide ik haar om en knuffelde haar even en toen gaf ik opnieuw comando en toen snapte ze er niets van

Hoeeeee?
Paardje 2:
1. krijg ik ontzettend moeilijk enthousiast... is alleen maar geintereseerd in het voedsel en toen ging ik haar maar clickeren aanleren en dit snapt ze nu ...
En toen ging ik verder met touchen en heb het elke keer herhaald en vaak ook ... en ze vond het ding (zweep) niet meer interesant dus jhad er een plastic zakje om heen gedaan en toen elke keer toen ze het aanraakte weer belonen en ''touch'' zeggen.. maar toen ik het ging '''checken'' of ze het snapte en nee... ze ging niet op wijzen + comando naar het ding en toen ik het aanraakte en bewoog (geluid maken dus) dan wel weer ,maar dus niet omdat ze het geleerd had..
Het hele probleem is dus dat ze ihet niet lijkt te leren tewrijl ze echt heel slim is en veel vooruit denkt.. dus... Ik dacht: Met trijden wilt ze ook altijd de moeilijkere oefeningen doen (dat doet ze beter dan té makkelijke (voor haar dan) ) dus ik begon met buigen en ze is dan enthousiaster ,maar alsnog lijkt ze de link niet te kunnen leggen : Oefening > Op comando
En ik heb echt geduld ,maar het is gewoon niet leuk als je helemaal vastloopt ...

Nu stopt de plezier ook wel een beetje dat bij bijde paarden iets nieuws er nu niet in lijkt te zitten terwijl 1 v.d 2 (paard 1) ontzettend enthousiast is ,maar die link niet kan leggen en snel iets lijkt te vergeten ... en paardje 2 niet enthousiast genoeg is en geen link kan leggen .. hoe vaak ik het ook probeer (nee niet achter mekaar door 1 dag ,maar elke keer /dag herhalen.. of om de 3 dagen etc ...)
Sorry voor het lange verhaal ... maar ik vind het echt jammer... dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
En hier in de buuurt is ook niemand die les geeft (echt in de buurt..)
Help me alsjeblieft..
Bedankt!