Ik heb een 5.5 jarige fries en het valt me de laatste tijd erg op dat in de rechtergalop ze haar rechterachterbeen te diep naar buiten zet waardoor ze zowat omvalt van achter, ze valt zowat op haar rechterbil om Linksom is dit niet zo, dus ze moet recht zwak of scheef zijn
Weet iemand hoe deze kant aan te sterken is? Mag aan de longe of onder het zadel tip zijn
Mijn paard is rechtsachter ook zwakker. Dat merk ik vooral in de rechtergalop omdat ze nog wel eens overspringt achter. Om haar achterbeen sterker te krijgen rijd ik vaak schoudervoor of schouderbinnenwaarts. Hierdoor moet het binnenachterbeen er meer onder treden. Als ik aanspring in galop ga ik zelf vaak ietsjes op m'n buitenzitbeenknobbel zitten om het haar wat makkelijker te maken, in het begin vraag ik ook niet teveel stelling naar binnen omdat de kans dan groot is dat ze over springt. Zodra ik wat langer aan het rijden ben krijg ik de juiste stelling vanzelf weer.
@tamar: sorry had niet ontvangen dat er bijgeschreven was. maar de tips waren net als elmiran schoudervoor en binnenwaartsrijden. maar omdat ik daar nog niet veel ervaring mee heb moet ik dat dus echt nog goed leren, dus voor mij nog een hele klus en ik heb het ebook paardenbegrijpen en daar in staat precies beschreven hoe het moet en dus gaan we lekker oefenen