Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Air schreef:Geen.
Dubbele longe is het fijnste.
Door middel van veel overgangen en balkjes draven ed. kan de achterhand sterker worden. Volte's verkleinen en vergroten etc.
Shari_Becker schreef:Ik wil geen pessoa omdat ik die nog nooit heb gebruikt en bang ben dat ik hem verkeerd afstel en dat er dan problemen ontstaan.
_Mikey_ schreef:Shari_Becker schreef:Ik wil geen pessoa omdat ik die nog nooit heb gebruikt en bang ben dat ik hem verkeerd afstel en dat er dan problemen ontstaan.
Ik denk dat het met elke hulpteugel, en ook die longeerhulp die je self aangeeft, belangrijk is dat er iemand met ervaring bij is de eerste keer om je te leren hoe je er mee om moet gaan en welk effect verschillende instellingen hebben... Ik raad je dat iig aan.
renatevb schreef:Pessoa kan ik helemaal begrijpen hoor. Voor mij ook nooit en nooit nog en pessoa teugel, alhoewel ik er wel het nut van inzie, maar ze zijn zo gevaarlijk! Ik longeer mijn paarden met 1 bijzetteugel of slof die van der bit naar der singel gaat. Ik laat het vrij los, maar niet te los (dan kunnen ze erin gaan staan) en dat werk echt super voor mijn paarden. Die lopen echt met de neus over de grond, en als ze willen kunnen ze hun hoofd nog omhoog brengen en is er geen druk. Dat vind ik wel een voordeel bij angstige paarden.
Elin_ schreef:Geen les nemen , Longeren met dubbele longe (cursus is ook goed!)
Niet zelf gaan aanklooien ,maar even een paar lesjes ... Je kan zoveel verpesten als je zelf maar wat hulpteugels gaat ombinden en doen..
elmiran schreef:Een pessoa gevaarlijk??? Mijn paard heeft echt behoorlijk vaak gebokt naar het bontje, maar dat het gevaarlijk is kan ik me haast niet voorstellen.
Zelf longeer ik meestal met de dubbele longe, hiermee kun je ook de achterhand trainen & kan ik mijn paard beter recht richten.