VD: welk blok?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Happyhealthy

VD: welk blok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 19:50

Hallo :wave:

ik wil mijn pony op het blok leren staan, maar wat voor een blok kan ik het beste gebruiken, waar kan ik het kopen en wat is de prijs?
Zou ik het ook zelf kunnen maken? het moet natuurlijk wel stevig zijn en groot genoeg want ze moet er ook met alle 4 haar benen op kunnen staan en het liefst wil ik dan ook nog op het blok zitten. ik heb een new forest van ong. 1.45, dan hebben jullie een beetje een idee hoe groot het moet zijn.

Bedankt!
:evaw:

Wiskeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:05

Kopen heb ik eerlijk gezegd geen ervaring mee, maar als je er één wil maken kan dat best: Er zijn vast en zeker meerdere manieren maar ik heb het zo gedaan; We hadden nog een groot stuk boomstronk in de tuin liggen wat recht afgezaagd was, dus ook geheel vlak. Ik heb er een stuk rubber op gespijkerd en vervolgens heb ik het (met veel moeite) naar een stabiele plaats gerold. Het werkt fantastisch en is zeer stabiel, en die van mij is groot genoeg om bij op te zitten. :j

E_Nalanta

Re: VD: welk blok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 00:17

Bij de Fix-it kun je heel mooi een goed blok laten maken, maar zoals Wiskeee al zegt: een houtblok kan ook prima. Ik had dit eerst ook, met een houten brede plaat eronder. Maakt het tillen gemakkelijker én voorkomt dat het blok snel omklapt. In mijn profiel kun je mijn huidige blok zien :)

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 20:55

bedankt voor de tips! :D
@wiskeee ik ga eventjes een boomstam regelen en het dan proberen :D
@E_nalanta bij de Fix-it dus.. daar heb jij hem besteld? en hoe duur was dat? (als ik dat mag vragen :o)

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 10:15

Ik was zelf ook al heel lang op zoek naar een blok. Bij ons lagen allemaal planken met hout, stenen, en een tractorband. Ik had de tractorband gevuld met eerst een laag takken, en daarna bakstenen er in. Daarna heb ik er planken over heen gelegd, en ALS ze er door zou zakken is dat dus maar ongeveer 3 cm. Hij is heel stevig, dus ga ik er niet van uit dat ze er ooit door heen zal zakken. :) Bij ons in de buurt is ook een bos waar nu een paar bomen om worden gezaagd, en verkopen ze die "blokken" als brandhout. Binnenkort kijken waar ze te koop staan, en kan ik ook eindelijk een beetje een goed blok hebben :)

Hier een foto:
http://i55.tinypic.com/qxm7fp.jpg

Ik wil nog wel de planken die wat uitsteken afzagen, dat ga ik zo snel mogelijk doen.

ponytricks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:09

je kunt ook een auto of trekker band vullen met zand.